فولاد

تولید فولاد خام ایران طی پنج ماهه نخست سال۲۰۱۸ با رشد بیش از ۲۴درصدی همراه شد. این در حالی است که در همین مدت رشد جهانی تولید فولاد به ۴.۳درصد رسید.

به گزارش «کالاخبر»،به نقل از ایمیدرو، انجمن جهانی فولاداعلام کرد که طی پنج ماهه نخست سال جاری میلادی، ایران ۱۰میلیون و ۱۴۲هزارتن فولاد خام تولید کرد که در مقایسه با تولید سال گذشته(۸میلیون و ۱۶۲هزارتن) ۲۴.۳درصد رشد نشان می دهد.

همچنین تولید فولاد خام ایران در مه ۲۰۱۸با رشد ۱۲.۴درصدی به۲ میلیون و ۱۵ هزارتن رسید. این رقم در مدت مشابه سال گذشته یک میلیون و ۷۹۳هزار تن بود.

تولید ۶۴کشور فولادساز جهان نیز در پنج ماهه نخست سال جاری میلادی ۷۲۹میلیون و ۲۱۶هزارتن ثبت شد که حاکی از رشد ۴.۳درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

همچنین میزان تولید فولادسازان جهان در مه ۲۰۱۸ ، با ۶.۶درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۴۸میلیون و ۳۲۲هزار تن رسید. این رقم در آوریل سال گذشته ۱۵۴میلیون و ۸۵۶هزار تن ثبت شد.

طی پنج ماهه نخست ۲۰۱۸ به ترتیب چین با تولید ۳۶۹میلیون و ۸۵۹هزارتن، ژاپن با ۴۴میلیون و۲۱۷هزار تن، هند با ۴۴میلیون و ۱۲۳هزار تن، آمریکا با ۳۴میلیون و ۸۴۶هزار تن و روسیه با ۳۰میلیون و ۲۷هزارتن ۵کشور برتر فولادساز جهان بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها