زعفران

بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه ای از راه اندازی دومین سررسید قرارداد آتی زعفران برای تحویل در آبان ماه ۱۳۹۷ طی معاملات روز چهارشنبه مورخ ششم تیرماه جاری خبر داد.

به گزارش «کالاخبر»؛ در این اطلاعیه آمده است:« قرارداد آتی زعفران برای تحویل در آبان ماه سال جاری از فردا در بازار مشتقه بورس کالای ایران راه اندازی شده و تا تاریخ ۱۴ مهر ماه سال جاری قابل معامله خواهد بود.»

طبق این اطلاعیه، قراردادهای آتی در اولین روز معاملاتی، بدون حد نوسان قیمتی، با دوره پیش گشایش به مدت ۳۰ دقیقه در ابتدای جلسه معاملاتی آغاز و پس از انجام حراج تک قیمتی راس ساعت ۱۳ با دوره عادی معاملاتی و اعمال حد نوسان قیمت روزانه ادامه می یابد.

همچنین، قیمت پایه قرارداد آتی، همان قیمت کشف شده در حراج تک قیمتی خواهد بود که مبنای حد نوسان قیمت روزانه برای ادامه معاملات در حراج پیوسته قرار خواهد گرفت. بدیهی است در صورت عدم انجام معامله در حراج تک قیمتی، قرارداد آتی متوقف و مجدداً همین فرآیند، روز کاری بعد تکرار خواهد شد.

براساس این گزارش، دوره معاملات قرارداد آتی زعفران بگونه ای است که مرحله پیش گشایش از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۳  بدون حد نوسان قیمت روزانه برگزار شده و دوره عادی معاملاتی نیز از ساعت ۱۳ تا ۱۵:۳۰ برگزار می شود که در این مرحله اعمال حد نوسان قیمت روزانه بر پایه قیمت کشف شده در حراج تک قیمتی صورت می گیرد.

در پایان گفتنی است، معاملات آتی زعفران در قراردادهای ۱۰۰ گرمی تاکنون تنها برای سررسید شهریور ماه سال جاری پیگیری شده است و قرارداد آتی زعفران سررسید آبان ماه دومین سررسیدی است که از فردا به این قرارداد اضافه خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها