طلا

تازه ترین تحلیل اینوستینگ نشان می دهد که قیمت جهانی فلزات گرانبها به خصوص طلا طی روزهای آینده نیز همچنان تحت فشار شدیدی قرار خواهد داشت.

به گزارش «کالاخبر»؛ فدرال رزرو آمریکا در نشست ژوئن نرخ بهره را برای دومین بار در سال ۲۰۱۸ میلادی افزایش داده است. فدرال رزرو برای نخستین بار نیز اعلام کرده است که احتمال دارد نرخ بهره را در سال جاری میلادی ۴ بار افزایش دهد. تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که سرمایه گذاران بین المللی به شدت نگران سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو هستند و این مساله موجب تقویت ارزش دلار و کاهش قیمت کالاهای راهبردی به خصوص طلا می شود.

متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا به زودی منتشر خواهد شد. از سوی دیگر آمارهای اشتغال آمریکا در ماه ژوئن نیز قرار است جمعه منتشر شود. این دو رویداد مهم اقتصادی می تواند تاثیر مهمی بر قیمت جهانی طلا داشته باشد.

قیمت جهانی طلا طی هفته گذشته ۱.۲۷ درصد کاهش داشته است. طی ماه ژوئن نیز قیمت طلا با افت ۳.۷۵ درصدی روبرو شده و در سه ماه دوم امسال نیز قیمت این فلز گرانبها بیش از ۵.۴۱ درصد کاهش یافته است.

به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی منطقه یورو انگلیس و چین نیز طی روزهای آینده تاثیر مهمی بر قیمت جهانی طلا داشته باشد.

منبع:سایت طلا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها