کراپ‌شده - کرباسیان

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: زمینه ورود بخش خصوصی برای توسعه و اکتشاف معادن عمیق مهیاست.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایمیدرو؛، مهدی کرباسیان ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: طبق بررسی های انجام شده از برنامه اکتشاف ۲۷۰ هزار کیلومتر مربعی در سراسر کشور، این واقعیت حاصل شد که معادن وسیع روباز جدید در کشور وجود ندارد و باید به سمت معادن زیرزمینی و عمیق برویم.

وی ادامه داد: در یکی از اقدامات اکتشافی صورت گرفته در منطقه مرکزی ایران، وجود حداقل ۲ میلیارد تن ذخیره سنگ آهن پیش بینی شده است و معتقدیم در صورت تکمیل اکتشافات، ذخایر جدیدی در معادن زیرزمینی حاصل خواهد شد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه از ۱۰ هزار معدن کشور، ۴ هزار معدن غیر فعال و راکد وجود دارد، تصریح کرد: فعال سازی این معادن، نیازمند همکاری بخش خصوصی است که با تفاهم نامه منعقد شده با این بخش، در گام نخست قرار است ۵۰۰ معدن فعال شود.

وی ادامه داد: بیشتر این معادن در مناطق کمتر توسعه یافته و روستایی است که با فعال سازی آنها، علاوه بر تامین نیاز کارخانه های بزرگ، زمینه اشتغال و جلوگیری از مهاجرت جوانان این مناطق به شهرها فراهم می شود.

کرباسیان با اشاره به افزایش ۴۰ تنی ذخایر طلای کشور گفت: با اکتشافات جدید طلا در ۱۶ استان از جمله سیستان و بلوچستان، کردستان، آذربایجان غربی و خراسان جنوبی، تولید طلا تا پایان امسال از ۵ تن به ۸ تن خواهد رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها