• ۱۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
  • کد خبر: 18303
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با ۲۸ سنت کاهش به ۷۷ دلار و ۱۱ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر»؛ قیمت نفت برنت روز جمعه به‌دلیل تنش‌های تجاری و افزایش تولید نفت عربستان شاهد کاهش بود.بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با ۲۸ سنت کاهش به ۷۷ دلار و ۱۱ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم در پایان معاملات دیروز با ۹۸ سنت افزایش به ۷۳ دلار و ۹۲ سنت رسید.قیمت نفت خام آمریکا در این هفته حدود ۰.۴ درصد و نفت برنت حدود ۳ درصد کاهش داشت.

به‌گفته جیم ریترزبوش، تحلیلگر بازار نفت: افزایش تولید نفت عربستان و کاهش قیمت رسمی نفت این کشور برای بازار اروپا و سایر مناطق عاملی قوی در خنثی‌سازی کاهش صادرات نفت لیبی بوده است.

عربستان علاوه بر کاهش قیمت نفت خود در ماه اوت به اوپک اعلام کرده که در ماه گذشته میلادی تولید نفت خود را حدود ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش داده است.

کاهش اجباری عرضه نفت کشورهای ونزوئلا، آنگولا و لیبی موجب شده تا علاوه بر کاهش تولید داوطلبانه اوپک و متحدانش، نفت بسیار بیشتری از بازار حذف شود.

از سوی دیگر اختلافات تجاری موجود بین آمریکا و چین نیز بر بازار نفت سایه افکنده است.

آمریکا از روز جمعه بر ۳۴ میلیارد دلار کالای وارداتی از چین تعرفه وضع کرده و پکن گفته این اقدام را تلافی خواهد کرد. چین گفته ممکن است بر واردات نفت از آمریکا تعرفه ۲۵درصدی وضع کند. به‌گفته کومرزبانک، اگر چنین اتفاقی رخ دهد «تقاضای چین برای نفت به‌سمت سایر تولید کنندگان متمایل خواهد شد».

تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران نیز احتمالاً در ماه‌های آینده موجب کاهش بیشتر شکاف میان عرضه و تقاضا خواهد شد. به‌گفته منابع آگاه، کره جنوبی، یکی از مشتریان عمده نفت ایران در ماه جولای، برای اولین بار از اوت ۲۰۱۲، هیچ نفتی از ایران بارگیری نخواهد کرد.

منبع:رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها