طلا

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۲۵۹ دلار و ۳۰ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر»، در حالی که وضعیت آشفته سیاسی بر روند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا سایه افکنده و ارزش دلار ثابت مانده است، قیمت طلا پس از رسیدن به بالاترین رقم ۲ هفته اخیر در جلسه قبل، امروز شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۲۵۹ دلار و ۳۰ سنت رسید. قیمت فلز زرد در جلسه گذشته تا رقم ۱۲۶۵ دلار و ۸۷ سنت بالا رفت که بالاترین رقم از ۲۶ ژوئن تاکنون بود.قیمت طلای آمریکا برای تحویل در ماه اوت هم امروز به رقم ۱۲۶۹ دلار و ۹۰ سنت رسید.

جان شارما، تحلیلگر بانک ملی استرالیا گفت: تقویت ارزش یوان و تضعیف نسبی ارزش دلار موجب بالا رفتن قیمت طلا شده است... به علاوه، مسائل ژئوپلتیکی نظیر خروج سراسیمه انگلیس از اتحادیه اروپا و ادعای ترامپ مبنی بر اینکه چین در حال ممانعت از پیشرفت مذاکرات هسته ای با کره شمالی است، موجب تقویت قیمت طلا شده است.

ارزش دلار پس از رسیدن به پایین ترین رقم خود از اواسط ژوئن در جلسه گذشته، امروز در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی تغییر اندکی را شاهد بود.ایوالد نووتنی، سیاستگذار بانک مرکزی اروپا گفت، خروج متزلزل انگلیس از اتحادیه اروپا ممکن است به رشد اقتصادی حوزه یورو لطمه بزند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دیروز مدعی شد که چین ممکن است به دنبال از مسیر خارج کردن تلاش های آمریکا برای غیرهسته ای کردن کره شمالی باشد، اما گفت که اطمینان دارد رهبر کره شمالی به پیمان منعقد شده با آمریکا پایبند خواهد بود.

به گفته دیک پون، تحلیلگر بازار طلا، سرمایه گذاران همچنین در حال پیگیری تحولات مربوط به جنگ ارزی میان چین و آمریکا هستند.

منبع: رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها