شریعتمداری

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با وجود آنکه متوسط رشد تولید جهانی فولاد در سال ۲۰۱۷ میلادی ۶ درصد تخمین زده می شود ، این رقم در ایران ۲۲ درصد بوده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایرنا، محمد شریعتمداری با بیان اینکه تلاش ما ایجاد تعادل و تنوع دربخش های مختلف فولاد ومحصولات آن است، افزود: تنوع در تولید، صنعت فولاد را مقاوم و اقتصاد کشور را بیمه می کند.

وی حجم صادرات فولاد کشور را ۹ میلیون تن در سال برآورد کرد و گفت: در بخش داخلی نیزسرانه مصرف فولاد کشور ۲۳۰ کیلوگرم است که باید به ۴۰۰ کیلوگرم برسد.همچنین با اجرای طرح های فولاد سازی در کشور پیش بینی می شود صادرات فولاد ایران در افق ۱۴۰۴ به ۱۵ میلیون تن در سال برسد.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت رقم کنونی ظرفیت تولید فولاد در ایران را ۳۴ میلیون تن در سال اعلام کرد و گفت : با طرح های توسعه در نظر است این رقم به ۵۵ میلیون تن در افق ۱۴۰۴ برسد.

وی تاکید کرد: برای رسیدن به تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در افق ۱۴۰۴، به هشت میلیارد یورو سرمایه و نیز ۶.۵ میلیارد یورو سرمایه گذاری در بخش ریلی و چهار میلیارد یورو در بخش برق نیاز است.

وی با بیان اینکه ۸۴ درصد آنچه در صنعت فولاد به کار گرفته می شود محصول متخصصان ایرانی است، گفت: صنعت فولاد کشور بیش از ۲هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی بزرگ و کوچک تجهیزات و امکانات صنعت فولاد را پشتیبانی کرده و فناوری های روز جهان را در این بخش بومی سازی می کند.

به گفته شریعتمداری به رغم مشکلاتی که اقتصاد کشور در مدت اخیر با آن مواجه بوده ، بیش از ۲۳۰ واحد صنعتی در کشور احیا شده است.

وی تصریح کرد : هرچند واحدهای صنعتی با مشکلات اخیر ریزشهایی داشته اند اما در مجموع صنعت کشور پویاست و با موفقیت از این مخاطرات عبور خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها