بازارهای جهانی

تحلیلگران اینوستینگ معتقدند رویدادهای جنجالی بیشتر از اتفاقات اقتصادی طی روزهای آینده مهمترین عامل موثر بر تحولات در بازارهای مالی و کالا در عرصه بین المللی خواهد بود.

به گزارش «کالاخبر»، سرمایه گذاران بین المللی منتظر تحولات جدیدتر در جنگ تجاری بین آمریکا و شرکای تجاری بزرگ آن هستند.  اکنون ماه ها است که بازارهای بین المللی به دقت تحولات مربوط به جنگ تجاری بین آمریکا و دیگر قدرت های بزرگ اقتصادی جهان را زیر نظر گرفته است.

بر اساس این گزارش آمریکا و چین روز جمعه تعرفه های تجاری به ارزش ۳۴ میلیارد  دلار را علیه یکدیگر اعمال کرده اند. چین نیز ایالات متحده را متهم کرده است که بزرگترین جنگ تجاری تمام عیار را علیه این کشور به راه انداخته است.

در حالی که بعید به نظر می رسد هر یک از دو طرف تصمیمی برای تجدیدنظر در مواضع تجاری و تدابیر تعرفه ای داشته باشند، تشدید نگرانی ها نسبت به وقوع یک جنگ تجاری تمام عیار بین دو اقتصاد بزرگ جهان می تواند تاثیر منفی زیادی بر اقتصاد جهانی داشته باشد. ترامپ تهدید کرده است که ایالات متحده طی دو هفته آینده ۱۶ میلیارد دلار تعرفه های تجاری بیشتر علیه چین اعمال خواهد کرد. رئیس جمهور آمریکا همچنین گفته است که احتمالا بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار تعرفه واردات علیه کالاهای چینی اعمال خواهد کرد.

کسری تجاری آمریکا با چین طی سال گذشته به بیش از ۳۷۵ میلیارد دلار رسیده و این مساله عامل اصلی تشدید اختلافات تجاری دو کشور بوده است. ترامپ طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه قرار است در نشست رهبران ناتو در بروکسل شرکت کند. وی بارها از سیاست های کشورهای عضو ناتو در عدم افزایش هزینه های نظامی به شدت انتقاد کرده است.

ترامپ پس از نشست ناتو قرار است به هلسینکی سفر کرده و با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار کند. رئیس جمهور آمریکا در نهایت با سفر به لندن با مقام های ارشد بریتانیا از جمله ملکه الیزابت دیدار و گفتگو خواهد کرد.

دومین رویداد مهم طی روزهای آینده، انتشار گزارش درآمد شرکت های بزرگ آمریکایی در سه ماه دوم ۲۰۱۸ خواهد بود. بانک های بزرگ آمریکایی از جمله جی پی مورگان، سیتی گروپ و ولس فارگو طی روزهای آینده عملکرد مالی خود در سه ماه دوم را منتشر خواهند کرد.

پیش بینی می شود درآمد شرکت های بزرگ آمریکایی در سه ماه دوم امسال با رشد ۲۰.۷ درصدی روبرو شود. این رقم در سه ماه نخست امسال با رشد ۲۶.۶ درصدی روبرو شده که بالاترین رکورد در ۷ سال اخیر به شمار می رود.

سومین رویداد مهم طی روزهای آینده انتشار آمارهای تورم آمریکا است. این آمارها قرار است روز پنجشنبه از سوی وزارت بازرگانی منتشر شود.تحلیلگران بازار پیش بینی کرده اند که قیمت مصرف کننده در اقتصاد آمریکا طی ماه ژوئن با رشد ۰.۲ درصدی روبرو شده است. این رقم در ماه می نیز با رشد ۰.۲ درصدی همراه بوده است. نرخ تورم آمریکا احتمالا نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۲.۳ درصدی روبرو می شود ، این رقم در ماه قبل با رشد ۲.۲ درصدی روبرو شده است.

افزایش تورم می تواند یک کاتالیزور برای تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای افزایش سریعتر نرخ بهره طی ماه های آینده باشد.

چهارمین رویداد مهم انتشار آمارهای تجاری چین است که قرار است صبح جمعه منتشر شود. انتظار می رود تراز تجاری چین طی ماه ژوئن به بیش از ۲۷.۲ میلیارد دلار رسیده باشد. این رقم در ماه قبل از ان به ۲۴.۹ میلیارد دلار رسیده است.

پیش بینی می شود صادرات چین در این مدت با رشد ۱۰.۲ درصدی و واردات نیز با افزایش ۲۲ درصدی همراه شده باشد. چین طی روزهای آینده آمارهای ذخایر ارزی خارجی، تورم مصرف کننده و تولید کننده را نیز اعلام خواهد کرد.

پنجمین رویداد مهم طی روزهای آتی نیز اعلام تصمیم بانک مرکزی کانادا درباره نرخ بهره است. این تصمیم قرار است روز چهارشنبه اعلام شود. اکثر کارشناسان اقتصادی پیش بینی می کنند که بانک مرکزی کانادا نرخ بهره را با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۱.۵ درصد می رساند. در صورت اعلام این تصمیم، نرخ بهره کانادا طی یک سال اخیر ۴ بار افزایش یافته است.

منبع:سایت طلا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها