• ۲۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰
  • کد خبر: 18382
طلا

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۲۵ درصد کاهش به ۱۲۴۴ دلار و ۳۲ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر»، در حالی که به دلیل خریدهای امن ناشی از جنگ تجاری میان آمریکا و چین، ارزش دلار به بالاترین رقم ۲ هفته گذشته رسیده، قیمت طلا و نقره روز جمعه به پایین ترین رقم ها در طی ۷ ماه گذشته رسید. احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره در آمریکا نیز دیگر عامل افت قیمت فلز زرد بوده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۲۵ درصد کاهش به ۱۲۴۴ دلار و ۳۲ سنت رسید. دیروز قیمت فلز زرد تا رقم ۱۲۳۶ دلار و ۵۸ سنت پایین آمد که کمترین رقم از ۱۲ دسامبر بود. قیمت طلای آمریکا نیز در پایان معاملات روز جمعه ۰.۳۹ درصد کاهش داشت و به ۱۲۴۱ دلار و ۸۰ سنت رسید.قیمت طلا از اواسط ماه آوریل تاکنون حدود ۹ درصد کاهش یافته است. فلز زرد کاهش هفتگی حدودا یک درصدی را تجربه کرد.

پس از آنکه آمارها نشان داد که مازاد تجاری چین در برابر آمریکا به ارقام بی سابقه ای رسیده و این می تواند موجب شعله ورتر شدن جنگ تجاری بین دو کشور شود، سرمایه گذاران اقدام به سرمایه گذاری در بازار دلار کردند و همین مسئله موجب شد تا ارزش دلار به بالاترین رقم در طی ۲ هفته گذشته برسد.

افزایش ارزش دلار موجب می شود، قیمت طلا برای خریدارانی که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند گرانتر شود و این سبب کاهش میزان تقاضا می گردد.

باب هاورث، تحلیلگر موسسه مدیریت دارایی یو اس بانک گفت: احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا نیز افزایش یافته است.

فدرال رزرو در گزارش ۶ ماهه خود به کنگره به رشد «با ثبات» اقتصاد آمریکا در نیمه نخست سال تاکید کرده و تصریح نموده که بانک مرکزی آمریکا انتظار دارد روند افزایش تدریجی نرخ بهره ادامه یابد.

منبع:رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها