زعفران

در جریان معاملات اولین روز از هفته جاری در بازار مشتقه بورس کالای ایران تعداد ۱۴ هزار و ۵۴۹ قرارداد آتی زعفران به ارزشی بیش از ۱۲۵ میلیارد و ۳۹۷ میلیون ریال در دو سررسید شهریور و آبان ماه ۱۳۹۷ منعقد شد؛ همچنین با استقبال معامله گران از این معاملات، تعداد موقعیت های باز قرارداد آتی زعفران برای سررسید آبان ۹۷ از مرز ۱۰ هزار گذشت.

به گزارش «کالاخبر»، از کل ارزش معاملات روزانه در بازار قراردادهای آتی زعفران، رقمی بیش از ۵۴ میلیارد و ۹۳۳ میلیون ریال آن مربوط به سررسید شهریور ماه بود و مابقی آن به ارزشی بیش از ۷۰ میلیارد و ۴۶۴ میلیون ریال به معاملات قرارداد آتی زعفران برای تحویل در سررسید آبان ماه اختصاص داشت.

تعداد ۶۷۹۶ قرارداد آتی زعفران برای تحویل در شهریور ۹۷ در حالی معامله شد که قیمت هر قرارداد در آخرین معامله به رقم ۸۰ هزار و ۶۰۰ ریال افت کرد که این رقم پایین ترین قیمت طی معاملات امروز بود. همچنین قیمت هر قرارداد در سررسید مذکور در بالاترین سطح به رقم ۸۲ هزار و ۴۰۰ ریال رسید تا معامله گران در همه معاملات این سررسید شاهد نوسان منفی قیمت ها باشند.

قیمت هر قرارداد آتی زعفران برای تحویل در آبان ماه ۹۷ نیز در حالی در آخرین معامله به رقم ۹۰ هزار و ۸۰۰ ریال کاهش یافت که در پایین ترین سطح به مبلغ ۹۰ هزار و ۵۰۰ ریال مورد معامله قرار گرفته بود. قیمت هر قرارداد در سررسید مذکور در بالاترین سطح نیز شاهد نوسان منفی ۰.۵۴ درصدی بود و به رقم ۹۲ هزار و ۷۰۰ ریال افت کرد.

در پایان این گزارش می افزاید، تعداد موقعیت های باز قرارداد سررسید شهریور ماه تا پایان معاملات روز جاری نیز در حالی به تعداد ۱۸ هزار و ۳۹۷ موقعیت رسید که در قرارداد آبان ماه امسال تعداد موقعیت های باز با عبور از مرز ۱۰ هزار تایی به رقم ۱۰ هزار و ۴۹۰ موقعیت رشد یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها