شمش روی

طی هفته اخیر میزان موجودی شمش روی در انبارهای بورس فلزات لندن روند کاهشی داشت اما این امر موجب رونق بازار شمش روی در بورس فلزات لندن نشد و قیمت شمش روی متاثر از تغییرات شاخص ارزش دلار آمریکا روند نزولی را طی کرد. اما برخلاف بازار بورس فلزات لندن، وضعیت شمش روی در بورس آتی شانگهای روند رو به رشدی داشت.

به گزارش «کالاخبر»  به نقل از فلزات آنلاین ،طی هفته گذشته، قیمت شمش روی در بازار بورس فلزات لندن نسبت به روز پایانی هفته پیش‌تر یعنی جمعه ۱۳ جولای کاهش ۵.۹ درصدی داشت. روند کاهشی قیمت شمش روی از ابتدای هفته آغاز و تا ۱۱ جولای ادامه یافت، اما در ۲ روز پایانی هفته قیمت شمش روی روند افزایشی پیدا کرد و در نهایت در روز ۱۳ جولای ۲۰۱۸ به ۲ هزار و ۶۰۷ دلار به‌ ازای هرتن رسید.

قیمت نقدی و موجودی شمش روی در انبارهای بورس فلزات لندن طی یک ماه اخیر از ۱۳ ژوئن تا ۱۳ جولای نشان می دهد که طی این یک ماه شمش روی افت شدیدی پیدا کرد و از ۳ هزار و ۲۲۸ دلار به‌ازای هرتن با ۲۳.۸ درصد کاهش به ۲ هزار و ۶۰۷ دلار به ازای هر تن در ۱۳ جولای رسید. این میزان افت طی یک ماه در نوع خود بی‌سابقه بوده است. همچنین در همین دوره، قیمت شمش روی به سطح حداقل قیمت در ماه ژوئن سال ۲۰۱۷ رسید.

برخلاف روزهای قبل، موجودی شمش روی در انبارهای بورس فلزات لندن طی هفته اخیر روند کاهشی طی کرد و از ۲۴۹ هزار و ۲۵ تن در روز پایانی معاملات هفته پیش‌تر یعنی جمعه ۶ جولای، به ۲۴۳ هزار و ۸۲۵ دلار به‌ازای هر تن در روز ۱۳ جولای رسید که این رقم حاکی از کاهش ۲.۱ درصدی موجودی انبارها طی یک هفته داشت. با این وجود، کاهش موجودی نتوانست بر قیمت شمش روی در هفته جاری و حتی فروش ۳ماهه آتی اثرگذار باشد. قیمت فروش ۳ماهه آتی شمش روی همچون هفته‌های پیش، از قیمت فروش نقدی پایین‌تر بود که این امر می‌تواند احتمال رشد قیمت نقدی را در آینده محدود کند.

کاهش تولید شمش روی در چین موجب افزایش قیمت و رسیدن آربیتراژ قیمت بورس لندن و شانگهای به ۴۵ دلار برای هر تن شمش روی در روز ۱۲ ژوئن شد که این رقم بیشترین رقم پس از اکتبر ۲۰۱۷ بود. همین امر زمینه افزایش واردات شمش روی چین را فراهم کرده که در صورت تداوم می‌تواند منجر به سرعت‌گیری واردات چین شود. همچنین بنابر تصویب دولت چین با هدف تحریک اقتصاد و تداوم رشد سرمایه‌گذاری بانک‌های این کشور اقدام به تصویب و پرداخت ۲۷۵ میلیارد دلار وام جدید به متقاضیان کردند که این رقم نه‌تنها ۶۰ درصد بیش از ماه پیش، بلکه در ۵ ماه اخیر بیشترین بود. بخش عمده این ‌منابع بانکی در مسکن و زیرساخت هزینه شده و این موضوع عامل بهبود تقاضای کامودیتی‌هایی شامل فولاد، مس و روی در ماه‌های آتی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها