• ۲۶ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲
  • کد خبر: 18439
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت که دیروز با ۴.۶ درصد کاهش مواجه شد و به پایین ترین رقم از اواسط ماه آوریل رسید، امروز با ۲۸ سنت افزایش به ۷۲ دلار و ۱۲ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر» ​ پس از آنکه تعداد کارگرانی که در بخش نفتی نروژ به اعتصاب کنندگان پیوستند بیشتر شده و موجب کمرنگ شدن مسائل مربوط به مازاد عرضه در بازار شده است، قیمت نفت برنت امروز افزایش داشت و از پایین ترین رقم ۳ ماه اخیر فاصله گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت که دیروز با ۴.۶ درصد کاهش مواجه شد و به پایین ترین رقم از اواسط ماه آوریل رسید، امروز با ۲۸ سنت افزایش به ۷۲ دلار و ۱۲ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با یک سنت کاهش به ۶۸ دلار و ۵ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیروز ۴.۲ درصد کاهش یافته بود.

دیروز با پیوستن صدها کارگر دیگر به اعتصاب نفتی در نروژ، این اعتصاب شدت بیشتری یافت. کارگران نسبت به پایین بودن دستمزدها معترض اند.

اعتصاب مذکور که از سه شنبه گذشته آغاز شده تاکنون تاثیری محدود بر میزان تولید نفت نروژ داشته، اما برخی شرکت های حفاری هشدار داده اند که در صورتی که این اعتراضات یک ماه یا بیشتر طول بکشد، ممکن است برخی قراردادها لغو شوند.

بانک ای ان زد در یادداشتی نوشت:احتمال بروز اختلال بیشتر در عرضه نفت نروژ چندان دور از ذهن نیست... به رغم بازگشایی بنادر لیبی، همچنان احتمال کاهش بیشتر عرضه نفت این کشور وجود دارد.

هرچند بنادر لیبی بازگشایی شده اند، اما به گفته شرکت ملی نفت این کشور، تولید نفت در میدان الشراره لیبی پس از ربوده شدن ۲ کارگر نفتی توسط یک گروه ناشناس، احتمالا حداقل ۱۶۰ هزار بشکه کاهش خواهد یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها