• ۲۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸
  • کد خبر: 18446
مس

میزان تولید معادن مس در جهان طی سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی، هفت درصد افزایش یافت و قیمت این فلز در هر تن ۶۸۰ دلار ارزان شده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا ،براساس جدیدترین گزارش گروه مطالعات بین‌المللی مس (ICSG)، تولیدکنندگان معادن مس جهان طی سه ماهه نخست سال میلادی جاری بیش از چهار میلیون و ۹۵۴ هزار تن ماده معدنی تولید کردند که این میزان طی مدت مشابه سال قبل چهار میلیون و ۶۲۸ هزار تن بوده است.

از این میزان، دو میلیون و ۷۰۷ هزار و ۴۰۰ تن در قاره آمریکا، یک میلیون و ۲۰ هزار و ۸۰۰ تن در آسیا، ۵۰۷ هزار و ۶۰۰ تن در آفریقا، ۴۵۵ هزار تن در اروپا و ۲۶۳ هزار و ۲۰۰ تن در اقیانوسیه تولید شده است.

تولیدکنندگان جهانی مس طی سه ماهه نخست سال جاری میلادی پنج میلیون و ۹۰۷ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال قبل پنج میلیون و ۷۳۷ هزار تن بود که نشان دهنده افزایش سه درصدی است.در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به شش میلیون و ۷۴ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل حاکی از رشد دو درصدی است.

بنا بر این گزارش، قیمت جهانی مس طی ماه‌های اخیر با کاهش مواجه شده است؛ به طوری که قیمت این فلز از حدود ۶۸۸۰ دلار بر تن در ماه آوریل به حدود ۶۲۰۰ دلار در تن طی ماه جاری میلادی (ژوئیه) رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها