نفت

بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس انتظار دارد قیمت نفت نفت در کوتاه مدت به دلیل ابهامات پیرامون اختلالات عرضه، در محدوده ۷۰ تا ۸۰ دلار در هر بشکه نوسان خواهد داشت.

به گزارش «کالاخبر»، قیمت نفت طی هفته گذشته که جنگ تجاری میان آمریکا و چین تشدید شد، افت چشمگیری پیدا کرد و روز سه شنبه پایین ۷۲ دلار در هر بشکه معامله شد که نزدیک به پایینترین قیمت مشاهده شده از اواسط آوریل به این سو بود.

گلدمن ساکس در یادداشتی اعلام کرد اختلالات تولید و عرضه تحت تاثیر تصمیمات سیاسی آمریکا، عامل نوسانات قیمت نفت بوده است.

دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا کشورها را تحت فشار قرار داده تا واردات نفت ایران را تا نوامبر که تحریم‌های آمریکا به اجرا گذاشته خواهد شد، متوقف کنند. با این حال استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد در برخی از موارد ممکن است معافیت از تحریم‌های نفت برای کشورهایی که فرصت زیادی برای قطع خرید نفت ایران نیاز دارند، بررسی شود.

گلدمن ساکس اعلام کرد ابهامات درباره شدت و زمان تغییرات عرضه، دورنمای کوتاه مدت عرضه و تقاضای نفت را مبهم کرده است. این بانک انتظار دارد به دلیل احتمال وقوع اختلالات بیشتر، نوسانات بالایی در عرضه وجود داشته باشد. تغییرات روند عرضه به همراه افزایش تولید عربستان، ریسک ایجاد مازاد عرضه بازار نفت در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ را تقویت کرده است.

با این حال انتظار می‌رود قیمت‌ها از پایین ماندن سطح ذخایر نفت جهان پشتیبانی شوند.

گلدمن انتظار دارد نفت برنت سطح ۸۰ دلار در هر بشکه را دوباره تست کند با این حال این اتفاق این بار اواخر امسال و منوط به سیاست‌های نفت آمریکا روی خواهد داد.این بانک خاطرنشان کرد تشدید اخیر تنش‌های تجاری بعید است تاثیر چندانی در دورنمای رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۱۸ داشته باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها