image-43-first-slab-of-steel-produced-by-ssi-9611099.jpg

براساس گزارش های منتشر شده از سوی بلومبرگ برخی از تحلیلگران اعلام کرده اند که با وجود اوضاع نامطلوب بازار فلزات اساسی اما نگاه سرمایه گذاران به روند این بازار در سال جاری میلادی خوشبینانه است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، روند نزولی قیمت فلزات اساسی طی روزهای اخیر موجب شده تا این محصولات همچنان در پایین ترین سطح در چند سال اخیر قرار بگیرند. براساس گزارش های منتشر شده از سوی بلومبرگ برخی از تحلیلگران اعلام کرده اند که با وجود اوضاع نامطلوب بازار فلزات اساسی اما نگاه سرمایه گذاران به روند این بازار در سال جاری میلادی خوشبینانه است.

به گفته تحلیلگران نمایان شدن نشانه های رونق در بخش هایی از اقتصاد چین که مصرف کننده فلزات اساسی محسوب می شود، افقی مثبت را برای آینده بازارها نشان می دهد .

اقتصاد چین در سال گذشته میلادی به ثبات رسیده و اکنون سرمایه گذاران مطمئن هستند که رشد اقتصاد این کشور در سال جاری میلادی در محدوده ۷ درصد خواهد بود. تحلیلگران معتقدند امسال اثر سیاست های انبساطی سال گذشته بانک مرکزی و دولت چین نمایان خواهد شد و این امر بر تقاضای مواد خام از جمله فلزات اساسی می افزاید.

از سوی دیگر، تاثیر کاهش نرخ رشد اقتصاد چین بر بازار فلزات اساسی تا اندازه زیادی گذاشته شده است. این بدان معناست که اگر ارزش یوان به میزانی قابل ملاحظه کاهش نیابد، تقاضا برای فلزات اساسی در چین پس از آغاز سال نو در این کشور در ماه فوریه، رشد خواهد کرد؛ در این بین یک عامل افزایش تقاضا، ضرورت پر کردن انبارها از این مواد است.

سال گذشته میلادی قیمت فلزات اساسی به شدت کاهش یافت: قیمت آلومینیوم، مس و نیکل به ترتیب ۱۱ درصد، ۲۴ درصد و ۴۲ درصد افول کرد. قیمت پالادیوم که فلزی گرانبها با مصرف عمدتا صنعتی است ۲۶ درصد کاهش یافت. بازار این فلزات از دو جهت یعنی رشد عرضه و ضعف تقاضا در چین لطمه دیده است.

بر اساس پیش بینی کارشناسان در سال جاری میلادی متوسط قیمت هر تن مس ۴۸۵۰ دلار است. این رقم نسبت به پیش بینی قبلی این نهاد ۱۲.۵ درصد پایین تر است. برای سال آینده میلادی متوسط قیمت این فلز ۵۴۶۰ دلار پیش بینی شده که ۸ درصد پایین تر از پیش بینی قبلی است.

منبع: بلومبرگ

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها