• ۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱
  • کد خبر: 18553
نفت

قیمت نفت بدنبال انتشار آماری که کاهش بیش از حد انتظار ذخایر نفت آمریکا را نشان داد، روز چهارشنبه برای دومین روز متوالی افزایش یافت.

به گزارش «کالاخبر»، بهای معاملات نفت برنت با ۵۴ سنت یا ۰.۷ درصد افزایش، به ۷۳.۹۸ دلار در هر بشکه رسید. قیمت برنت روز سه‌شنبه با ۳۸ سنت افزایش، در ۷۳.۴۴ دلار در هر بشکه بسته شده بود.بهای معاملات نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۴ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش، به ۶۸.۷۶ دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت آمریکا در معاملات روز گذشته ۶۳ سنت یا معادل یک درصد افزایش یافته بود.

گزارش موسسه امریکن پترولیوم که روز سه‌شنبه منتشر شد، نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته بیش از حد انتظار کاهش یافته است. گزارش‌ها مبنی بر این‌که چین هزینه روی زیرساخت را افزایش خواهد داد نیز کمک کرد نگرانی‌ها نسبت به تاثیر منفی تنش‌های تجاری میان پکن و واشنگتن بر تقاضای این کشور برای نفت تخفیف پیدا کند.

ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۰ ژوییه، ۳.۲ میلیون بشکه کاهش یافت و به ۴۰۷.۶ میلیون بشکه رسید، در حالی که تحلیلگران میزان این کاهش را ۲.۳ میلیون بشکه پیش‌بینی کرده بودند.ذخایر نفت در کاشینگ اوکلاماها که هاب تحویل معاملات آتی است نیز ۸۰۸ هزار بشکه کاهش یافت.

ذخایر بنزین ۴.۹ میلیون بشکه کاهش یافت، در حالی که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز کاهش این ذخایر به میزان ۷۱۳ هزار بشکه را پیش‌بینی کرده بودند.ذخایر میعانات که شامل دیزل و نفت کوره است، ۱.۳ میلیون بشکه کاهش یافت که بالاتر از کاهش ۲۰۷ هزار بشکه‌ای مورد پیش‌بینی تحلیلگران بود.

بر اساس گزارش رویترز، واردات نفت آمریکا هفته گذشته ۲۴۹ هزار بشکه در روز کاهش یافت و به ۸.۳ میلیون بشکه در روز رسید. آمار رسمی از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا بعد از ظهر روز چهارشنبه منتشر می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها