China097-2.jpg

کارخانه‌های فولاد در چین، بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد دنیا، در پی کاهش سریع تقاضا در حال دست‌وپنجه نرم کردن با بزرگ‌ترین ضرردهی خود هستند.

کارخانه‌های فولاد در چین، بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد دنیا، در پی کاهش سریع تقاضا در حال دست‌وپنجه نرم کردن با بزرگ‌ترین ضرردهی خود هستند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، کارخانه‌های بزرگ و متوسط عضو اتحادیه آهن و فولاد چین در سال گذشته ضرری ۶۴.۵ میلیارد یوانی (۹.۸ میلیارد دلاری) را تجربه کردند. این کارخانه‌ها در مجموع ۲۲.۶ میلیارد یوان در نیمه اول سال ۲۰۱۵ سودآوری داشتند. تولید فولاد چین در سال گذشته برای نخستین بار از سال ۱۹۸۱ با سقوط مواجه شده است.

بر اساس بیانیه اتحادیه آهن و فولاد، تولید کمتر برای جبران کاهش تقاضا کافی نبوده و بازار همچنان با عرضه مازاد مواجه است. بخش فولاد با کمبود نقدینگی شدید و مشکل در فعالیت مواجه هستند و این در حالی است که قیمت فولاد به پایین‌ترین سطوح خود رسیده است.

در حالی که سیاستگذاران به دنبال هدایت کردن اقتصاد از سرمایه‌گذاری به سمت رشد مصرف‌محور هستند میزان تقاضا در حال تضعیف بوده است. اقتصاد در سال گذشته ۶.۹ درصد رشد داشته که پایین‌ترین سرعت آن از سال ۱۹۹۰ بوده است. تقاضای فولاد «برای مدت زمان نسبتا طولانی مدت» روند نزولی خواهد داشت و این در حالی است که تولیدکنندگان همچنان در حال مقابله با ظرفیت مازاد و عرضه مازاد هستند

شرکت فولاد آنگانگ، چهارمین کارخانه بزرگ فولاد چین اعلام کرد  در سال ۲۰۱۵ ضرری معادل ۴.۳۸ میلیارد یوان را تجربه کرده است که ناشی از افت قیمت بوده است. این کارخانه در سال ۲۰۱۴ سود خالصی معادل ۹۲۸ میلیارد یوان کسب کرده بود. گروه آهن و فولاد ووهان، پنجمین کارخانه بزرگ فولاد چین نیز اظهار داشته که ضرر سال گذشته این شرکت به ۶.۸ میلیارد یوان رسیده است.

 

منبع : اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها