آزاد

بورس کالا در تعیین قیمت محصولات از جمله فولاد نقشی ندارد و این خریداران و فروشندگان هستند که براساس نیاز و سفارش های خود نرخ محصولات را کشف می کنند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از آنا؛ رییس اتحادیه آهن فروشان با بیان مطلب فوق عنوان کرد: بورس کالا یک بستر شفاف برای انجام معاملات است و این بورس خود نقشی در تعیین قیمت محصولات از جمله فولاد ندارد. از طرفی فعالان بازار به خوبی می دانند که اگر بورس کالا امروز در حوزه بازار فولاد فعال نبود، فقر شفافیت عامل اصلی فساد و سوء استفاده در این بازار می شد و از این رو مکانیسم بورس کالا که به شفاف سازی معاملات و چگونگی کشف قیمت ها منجر می شود به سود اقتصاد و مردم است.

آزاد در ادامه گفت: در روند کشف قیمت محصولات در بورس کالا، این معامله‌گران هستند که وارد مزایده می‌شوند و با انتخاب خود کالای مورد نظر را با قیمتی کمتر یا بیشتر از قیمت پایه، خریداری می‌کنند.

رییس اتحادیه آهن فروشان با بیان اینکه انتقاد فعلی ما به بورس کالا مربوط نمی شود بلکه به نرخ های پایه اعلامی به بورس برمی گردد، افزود: ما معتقدیم قیمت‌های پایه که به بورس اعلام می شود، مناسب شرایط کنونی و اوضاع داخلی اقتصاد ما و تولیدکنندگان نیست؛ البته در طرف مقابل صادرات می‌تواند بر اساس نرخ‌های جهانی انجام شود و این حق تولیدکنندگان است.

وی از اثرات مثبت مصوبه وزارت صمت در حوزه صادرات خبر داد و افزود: وزارت صمت به تازگی اعلام کرد که صادرات فقط از مسیر تولیدکنندگان واقعی باید انجام شود، بنابراین امکان سوء استفاده واسطه‌گران برای خرید محصول ارزان از بورس و فروش گران به کشورهای دیگر وجود ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها