تالار

چهارشنبه گذشته ۱۵۵ هزار تن محصول فولادی در راستای دستورالعمل جدید وزارت صمت در بورس کالا روی میز فروش رفت که عمده این کالاها با رقابت ۵ درصدی خریداران نسبت به قیمت پایه معامله شد.

به گزارش «کالا خبر»، شرکت فولاد خوزستان ۷۰ هزار تن شمش بلوم و تختال را در تالار صنعتی و معدنی بورس کالا عرضه کرد. 
شرکت ذوب آهن اصفهان نیز ۵۰ هزار تن محصول شامل ۲۵ هزار تن سبد میلگرد مخلوط و ۲۵ هزار تن سبد تیرآهن ۱۶ تا ۱۸ را روی تابلوی معاملات برد. فولاد خراسان نیز در حالی ۵ هزار تن شمش بلوم را در بورس کالا عرضه کرد که فولاد هرمزگان دیگر عرضه کننده تالار صنعتی و معدنی بود و ۳۰ هزار تن تختال فروخت.
به این ترتیب، این عرضه سنگین فولادی ها در حالی در بورس کالا رقم خورد که با توجه به تقاضای خریداران، عمده این محصولات با رقابت ۵ درصدی در قیمت پایه به فروش رسید.
در پایان این گزارش می افزاید، عرضه ۱۵۵ هزار تنی فولادی ها طی روز جاری در حالی در راستای تنظیم بازار فولاد و پاسخ به نیاز متقاضیان این محصولات رقم خورد که جعفر سرقینی، معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت، دستورالعمل جدید مربوط به محصولات فولادی را اقدامی جدی برای کنترل بازار فولاد دانست که می تواند به متعادل سازی قیمت ها منجر شود. به گفته سرقینی، براساس تدابیر اتخاذ شده، عرضه تولیدات فولادی در بورس کالا موجب افت قیمت در بازار آزاد و در نتیجه مانع از سفته بازی در این بخش می شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها