طلا

قیمت طلا گرچه در پایان مبادلات روز جمعه با افزایش نسبی روبرو شده ولی در پایان معاملات هفته گذشته برای چهارمین بار متوالی کاهش یافته است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سایت طلا، پس از انتشار آمارهای اشتغال آمریکا در ماه جولای قیمت طلا در بازارهای جهانی با افزایش نسبی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا برای دستیابی به یک روند کاملا صعودی با مانع بزرگی به نام دلار آمریکا روبرو است و تا زمانی که روند صعودی ارزش دلار ادامه دارد، قیمت طلا نمی تواند با افزایش چشمگیری همراه شود.

قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با ۳.۱۰ دلار افزایش به ۱۲۲۳ دلار رسیده است. البته قیمت طلا در هفته ای که گذشت با کاهش ۰.۸ درصدی روبرو شده است.

قیمت طلا در هفته های اخیر به شدت تحت تاثیر افزایش ارزش دلار آمریکا قرار داشته و با کاهش همراه بوده است. شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی نیز طی هفته گذشته با رشد ۰.۵ درصدی روبرو شده است.

تازه ترین آمارهای وزارت کار آمریکا نشان می دهد که اقتصاد این کشور طی ماه جولای ۱۵۷ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده و نرخ بیکاری نیز از ۴ درصد در ماه ژوئن به ۳.۹ درصد کاهش یافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها