زعفران

در جریان معاملات امروز بازار مشتقه در بورس کالای ایران تعداد ۲۶ هزار و ۲۰۳ قرارداد آتی زعفران به ارزشی بیش از ۲۶۰ میلیارد و ۶۸۱ میلیون ریال در دو سررسید شهریور و آبان ماه ۱۳۹۷ منعقد شد که رقمی بیش از ۴۵ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال آن مربوط به سررسید شهریور ماه بود و مابقی به معاملات قرارداد آتی زعفران برای تحویل در سررسید آبان ماه اختصاص داشت.

به گزارش «کالاخبر»،  قیمت هر گرم زعفران در قرارداد آتی تحویل آبان ماه ۹۷ در آخرین معامله به رقم ۱۰۰ هزار و ۹۰۰ ریال رسید که این رقم با ثبت نوسان منفی ۲.۹۴ درصدی، پایین ترین قیمت طی معاملات امروز بود. قیمت هر گرم زعفران در این سررسید در بالاترین سطح نیز به رقم ۱۰۳ هزار و ۵۰۰ ریال کاهش یافت و معامله گران تا پایان معاملات امروز در سررسید مذکور ۲۱ هزار و ۲۲۴ قرارداد منعقد کردند.

قیمت هر گرم زعفران برای تحویل در شهریور ماه امسال نیز در آخرین معامله به رقم ۹۰ هزار و ۱۰۰ ریال کاهش یافت که این قیمت پایین ترین سطح طی معاملات امروز این سررسید بود. در این سررسید تعداد ۴ هزار و ۹۷۹ قرارداد منعقد شد. قیمت هر گرم زعفران برای تحویل در شهریور ماه امسال در بالاترین سطح نیز به رقم ۹۳ هزار ریال افزایش یافت.

در پایان این گزارش می افزاید، تعداد موقعیت های باز قرارداد سررسید شهریور ماه در حالی تا پایان معاملات روز جاری به تعداد ۲۵ هزار و ۸۹۶ موقعیت رسید که در قرارداد آبان ماه امسال تعداد موقعیت های باز به ۳۲ هزار و ۲۹۲ موقعیت افزایش یافت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها