طلا

تحلیلگر ارشد موسسه اف ایکس تی ام پیش بینی می کند که قیمت جهانی طلا احتمالا تحت تاثیر افزایش ارزش دلار آمریکا با کاهش روبرو خواهد شد

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سایت طلا، لوکمن اوتونگا تحلیلگر برجسته موسسه اف ایکس تی ام تاکید کرد: این احتمال وجود دارد که تقویت ارزش دلار آمریکا همچنان فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کند.

وی افزود: دلار آمریکا و قیمت طلا یک رابطه معکوس دارند و این مساله موجب خواهد شد تا تقویت ارزش دلار به ضرر  قیمت طلا تمام شود.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی تصریح کرد: علی رغم تشدید تنش های تجاری در عرصه بین المللی به قیمت طلا نتوانسته است با افزایش روبرو شود که علت اصلی آن تقویت ارزش دلار آمریکا بوده است.

به نظر می رسد انتشار متن بیانیه نشست فدرال رزرو آمریکا نیز تاثیر زیادی بر ادامه روند نزولی قیمت طلا در روزهای آینده خواهد داشت. فدرال رزرو آمریکا تصمیم گرفته است که نرخ بهره را در این نشست تغییری ندهد ولی به نظر می رسد قصد دارد تا پایان امسال ۲ بار دیگر نرخ بهره را افزایش دهد.

تحلیل تکنیکال نشان می دهد که سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه مدت ۱۲۱۳ دلار است و در صورت شکسته شدن این سطخ قیمت طلا تا ۱۲۰۰ دلار کاهش خواهد یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها