مس

قیمت مس در معاملات صبح امروز (۱۵ مرداد) LME به دلیل تقویت ارزش دلار پس از واکنش چین به تنش‌های تجاری با افت ۰.۳ درصدی رو به رو شد و به ۶.۱۵۸.۵ دلاربرتن رسید.این در حالی است که روز جمعه، قیمت مس ۱.۱ درصد رشد داشت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فلزات آنلاین، روز جمعه وزات اقتصاد و دارایی چین، در حرکتی انتقامجویانه، اقدام به اعمال تعرفه گمرکی بر حدود ۵.۲۰۷  کالای وارداتی از ایالات متحده (معادل حدود ۶۰ میلیارد دلار) کرد. حقوق ورودی اعمالی بر این کالاها در بازه ۵ تا ۲۵ درصد قرار می‌گیرد. کانسنگ و کنسانتره مس، روی و نیکل، شامل تعرفه ۲۵ درصدی هستند.

گفتنی است که تأثیر تعرفه ۲۵ درصدی بر کنسانتره مس از آمریکا تاثیرگذار نخواهد بود چرا که واردات این محصول از آمریکا تنها ۳ درصد از کل واردات کنسانتره مس چین را تشکیل می‌دهد. واردات کنسانتره مس چین از آمریکا در سال ۲۰۱۷، حدودا برابر با ۴۳۳ هزار تن بود که در پی اعمال تعرفه‌ها یا سایر کشورها تامین‌کننده این حجم خواهند بود یا کنسانتره مس آمریکا از کشور دیگر به چین وارد خواهد شد.

قیمت مس در معاملات امروز بورس آتی شانگهای، بر خلاف LME، رشد ۰.۲ درصدی داشت و بدون احتساب مالیات به  ۶.۲۲۸  دلاربرتن رسید.

بانک مرکزی چین در حرکتی جهت تثبت ارزش یوان اعلام کرد که از روز دوشنبه، تمامی بانک‌های این کشور موظفند که ۲۰ درصد از پیمان‌های مبادلات ارزی مشتریان خود را به عنوان ذخیره در بانک نگه دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها