• ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶
  • کد خبر: 18725
طلا

قیمت طلا روز سه شنبه در پی تقاضا برای خرید ارزان، افزایش یافت اما دلار قوی و دورنمای نرخ‌های بهره بالاتر آمریکا، روند صعودی این فلز ارزشمند را محدود کرد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۳ درصد رشد کرد و به ۱۲۰۹.۲۰ دلار رسید.در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ثابت بود و در ۱۲۱۷.۶ دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار با ۵.۵۰ دلار یا ۰.۴ درصد کاهش، در ۱۲۱۷.۷۰ دلار بسته شد.طلا هفته گذشته برای چهارمین هفته در پنج هفته اخیر کاهش هفتگی داشت.

یک معامله‌گر مقیم سیدنی اظهار کرد: تقاضای بسیار محدودی برای طلا از سوی چین و آسیای جنوب شرقی وجود دارد و با نزدیک شدن طلا به مرز ۱۲۰۵ دلار، بازار شاهد خرید اندکی بوده است.

قیمت طلا تحت تاثیر رشد چشمگیر ارزش دلار آمریکا بدنبال اختلافات تجاری میان واشنگتن و پکن و دورنمای بالاتر رفتن نرخ‌های بهره آمریکا، از اواسط آوریل حدود ۱۲ درصد افت کرده است.انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا در سپتامبر نرخ‌های بهره را برای سومین بار در سال میلادی جاری افزایش دهد. نرخ‌های بهره بالاتر از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند و در مقابل طلا را برای خریداران سایر ارزها گرانتر خواهد کرد.

ذخایر طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز دوشنبه ۰.۷۸ درصد کاهش یافت و به ۷۸۸.۷۱ تن رسید.دلار در اوایل معاملات روز سه شنبه از تنش‌ها پیرامون اختلافات تجاری آمریکا و چین حمایت یافت، در برابر سایر ارزهای بزرگ ثابت بود اما در برابر ین، ۰.۱ درصد افت کرد.

بر اساس گزارش رویترز، بازارهای جهانی روز سه شنبه به تحولات مربوط به جنگ تجاری متمرکز بودند.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش‌بینی کرد هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است حمایت در سطح ۱۲۰۶ دلار را شکسته و تا مرز ۱۱۹۴ دلار سقوط کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۴ درصد رشد کرد و به ۱۵.۳۲ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، ۸۱۹.۷۰ دلار معامله شد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۹۰۴.۵۵ دلار رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها