جنگ تجاری

آمریکا با اعمال ۲۵ درصد تعرفه گمرکی بر کالاهای وارداتی از چین به ارزش ۱۶میلیارد دلار دور جدید جنگ تجاری با این کشور را به راه انداخت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایرنا، شبکه سی ان ان با اعلام این خبر در تارنمای خود نوشت: دولت دونالد ترامپ فهرستی جدید از کالاهای وارداتی چینی به آمریکا را که حدود ۱۶میلیارد دلار ارزش دارد، منتشر کرد که شامل ۲۵ درصد تعرفه گمرکی می شود.

در ادامه گزارش آمده است: با وجود هشدارهای بخش های مختلف تجاری آمریکا که این امر منجر به افزایش بهای کالاها برای مصرف کنندگان خواهد شد، این دومین بار است که دولت اقدام به وضع تعرفه گمرکی بر کالاهای وارداتی از چین می کند.

سی ان ان همچنین نوشت: اعمال تعرفه های جدید دولت ترامپ علیه چین تازه ترین دور تشدید جنگ تجاری بین دو قدرت اقتصادی جهان به شمار می رود.

فهرست جدید ۲۷۹ محصول و کالای چینی را در بر می گیرد که از ۲۳ اوت (اول شهریور) اجرا می شود

سی ان ان افزوده است: ماه جولای گذشته نیز دولت ترامپ تعرفه گمرکی ۲۵ درصدی بر ۳۴ میلیارد دلار کالای وارداتی از چین اعمال کرد که با مقابله به مثل فوری این کشور در برابر کالاهای وارداتی از آمریکا مواجه شد

این رسانه اعلام کرده که ارزش مبادلات تجاری سالانه چین و آمریکا حدود با حدود ۶۵۰ میلیارد دلار بزرگ ترین داد و ستد جهان میان دو کشور است.

آمار دفتر نماینده تجاری آمریکا (USTR) نشان می دهد میزان در سال ۲۰۱۷ صادرات آمریکا به چین نزدیک ۱۷۰ میلیارد دلار و ۴۷۸ میلیارد دلار واردات بوده که با احتساب ارزش تجاری خدمات مبادله شده میزان تراز تجاری منفی آمریکا حدود ۳۸۵ میلیارد دلار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها