زعفران

در جریان معاملات امروز بازار مشتقه در بورس کالای ایران تعداد ۶۴ هزار و ۹۲۲ قرارداد آتی زعفران به ارزشی بیش از ۶۲۴ میلیارد و ۵۴۶ میلیون ریال در دو سررسید شهریور و آبان ماه ۱۳۹۷ منعقد شد که رقمی بیش از ۴۲۴ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال آن مربوط به سررسید آبان ماه بود و مابقی به معاملات قرارداد آتی زعفران برای تحویل در سررسید شهریور ماه اختصاص داشت.

به گزارش «کالاخبر»، قیمت هر گرم زعفران در قرارداد آتی تحویل آبان ماه ۹۷ در آخرین معامله به رقم ۱۰۰ هزار و ۶۰۰ ریال رسید. در این سررسید قیمت هر گرم زعفران در بالاترین سطح با ثبت نوسان مثبت ۲.۹۸ درصدی، به رقم ۱۰۰ هزار و ۶۰۰ ریال رشد کرد. قیمت هر گرم زعفران در این سررسید در پایین ترین سطح نیز به رقم ۹۸ هزار و ۱۰۰ ریال رسید و معامله گران تا پایان معاملات امروز در سررسید مذکور ۴۲ هزار و ۴۸۹ قرارداد منعقد کردند.

قیمت هر گرم زعفران برای تحویل در شهریور ماه امسال نیز در آخرین معامله به رقم ۸۹ هزار و ۷۰۰ ریال افزایش یافت که این رقم بالاترین سطح طی معاملات امروز بود. قیمت هر گرم زعفران در پایین ترین سطح به رقم ۸۷ هزار و ۷۰۰ ریال تغییر کرد. همچنین در این سررسید تعداد ۲۲ هزار و ۴۳۳ قرارداد منعقد شد.

در پایان این گزارش می افزاید، تعداد موقعیت های باز قرارداد سررسید شهریور ماه در حالی تا پایان معاملات روز جاری به تعداد ۲۶ هزار و ۹۹۶ موقعیت رسید که در قرارداد آبان ماه امسال تعداد موقعیت های باز به ۳۱ هزار و ۷۶ موقعیت کاهش یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها