فولاد

کاخ سفید پس از انتشار جدیدترین توییت رییس جمهور آمریکا، اعلام کرد اسناد برای افزایش تعرفه‌ها روی واردات فولاد و آلومینیوم ترکیه آماده خواهد شد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا، در بیانیه کاخ سفید آمده است: همان طور که رییس جمهور اجازه داده است، اسناد مربوط به افزایش تعرفه‌ها روی واردات فولاد و آلومینیوم ترکیه آماده خواهد شد. تعرفه‌های بخش ۲۳۲ روی واردات از کشورهای خاصی که صادرات آنها ممکن است امنیت ملی را همان طور که در بخش ۲۳۲ تعریف شده است مخدوش کند، وضع می‌شوند.

دونالد ترامپ در پیام توییتی که روز جمعه ارسال کرد نوشت: "من با دو برابر کردن تعرفه‌ها روی واردات فولاد و آلومینیوم ترکیه موافقت کردم، زیرا ارزش لیر ترکیه به سرعت در برابر دلار بسیار قوی ما سقوط کرده است. تعرفه آلومینیوم ۲۰ درصد و فولاد ۵۰ درصد خواهد بود. روابط ما با ترکیه در حال حاضر خوب نیست".

این دو بیانیه نشان می‌دهد که تعرفه‌ها علیه واردات ترکیه هنوز دو برابر نشده، اما مقدمات انجام چنین کاری در جریان است.

دو برابر شدن تعرفه‌ها برای واردات فولاد و آلومینیوم ترکیه روی تجارت فولاد بیشتر از آلومینیوم تاثیر خواهد گذاشت.

طبق آمار وزارت بازرگانی آمریکا، واردات انواع محصولات فولادی ترکیه از ابتدای امسال تا ماه مه به ۵۱۴ هزار و ۵۷۷ تن بالغ شد که در مقایسه با یک میلیون و ۳۵ هزار و ۹۴۳ تن در مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت و در حال حاضر نیز کاهش ۵۰ درصدی نشان می‌دهد. ترکیه در میان بزرگترین صادرکنندگان فولاد به بازار آمریکا در رتبه هفتم قرار دارد، در حالی که صادرات آلومینیوم چندانی به این کشور ندارد.

وزارت بازرگانی ترکیه اعلام کرد افزایش تعرفه‌هایی که از سوی رییس جمهور آمریکا روی واردات فولاد و آلومینیوم ترکیه اعلام شده است، خلاف مقررات سازمان تجارت جهانی است. این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد انتظار دارد سایر کشورهای عضو سازمان تجارت جهانی از مقررات بین المللی تبعیت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها