طلا

بزرگترین بانک جهان پیش بینی کرده است که قیمت طلا در ماه دسامبر با یک روند کاملا صعودی روبرو خواهد شد و به سطح ۱۳۰۰ دلاری بازخواهد گشت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سایت طلا، آی سی بی سی بزرگترین بانک جهان در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که قیمت جهانی طلا تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی به سطح ۱۳۰۰ دلار در هر اونس باز می گردد.

بر اساس این گزارش مارکوس گاروی تحلیلگر ارشد بانک آی سی بی سی تاکید کرد: این ریسک وجود دارد که قیمت طلا در کوتاه مدت به سطح ۱۲۰۰ دلاری برسد ولی چشم انداز قیمت طلا در شش ماه آینده کاملا صعودی خواهد بود.

وی افزود: قیمت طلا در سه ماه سوم امسال به طور میانگین به ۱۲۶۰ دلار خواهد رسید و این رقم با رشد تقاضای فیزیکی از مرز ۱۳۰۰ دلار خواهد گذشت.

پیش بینی ها نشان می دهد که فدرال ررزو آمریکا تا پایان امسال ۲ بار دیگر نرخ بهره را افزایش خواهد داد بنابر این بازارهای جهانی از سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده شگفت زده نخواهد شد.

این بانک پیش بینی کرده است که قیمت هر اونس طلا در ماه دسامبر به طور میانگین به ۱۳۱۲ دلار خواهد رسید. البته میانگین قیمت هر اونس طلا در سال ۲۰۱۸ میلادی به ۱۲۹۹ دلار می رسد. میانگین قیمت طلا در سال ۲۰۱۹ میلادی نیز به ۱۳۲۵ دلار خواهد رسید.

به نظر می رسد مهمترین عامل موثر بر قیمت طلا در کوتاه مدت نوسانات ارزش دلار خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها