• ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
  • کد خبر: 18818
نفت

قیمت نفت روز سه‌شنبه پس از انتشار گزارش ماهانه اوپک که نشان داد عربستان سعودی تولید خود را به منظور جلوگیری از اشباع عرضه بازار کاهش داده است، افزایش پیدا کرد.

به گزارش «کالاخبر»؛ بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در ماه آتی با ۲۶ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش نسبت به روز دوشنبه، به ۷۲.۸۷ دلار در هر بشکه رسید.بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۳۲ سنت یا ۰.۵ درصد افزایش یافت و ۶۷.۵۲ دلار در هر بشکه بود.

عربستان سعودی در ژوییه به اوپک اعلام کرد که تولید خود را ۲۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داده و به ۱۰.۲۸۸ میلیون بشکه در روز رسانده است. گزارش ماهانه اوپک که روز دوشنبه منتشر شد و در تهیه آن از اطلاعات منابع ثانویه استفاده شده کاهش تولید عربستان سعودی را تایید کرد و این امر به گفته معامله‌گران باعث صعودی شدن روند قیمت‌های نفت در اوایل معاملات روز سه‌شنبه شد.

بر اساس گزارش رویترز، کاهش تولید عربستان سعودی در حالی صورت گرفته که انتظار می‌رود رشد تقاضا برای نفت کمتر شود. اوپک در گزارش خود پیش‌بینی کرد تقاضا برای نفت در سال ۲۰۱۹ به میزان ۱.۴۳ میلیون بشکه در روز رشد کند که کمتر از ۱.۶۴ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۸ است.

این گروه در گزارش ماهانه خود اعلام کرد کندی رشد تقاضا در پی کندی احتمالی رشد اقتصادی در نتیجه اختلافات تجاری میان آمریکا و چین و همچنین نوسانات بازار نوظهور حاصل خواهد شد. با وجود این طبق ارزیابی اوپک، تقاضا برای نفت به طور کلی مطلوب خواهد ماند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها