company2.jpg

در تازه‌ترین رده‌بندی ۵۰۰ شرکت برتر ایران که توسط سازمان مدیریت صنعتی انجام شده، شرکت ملی صنایع مس ایران به عنوان سومین غول معدنی ایران لقب گرفت.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، ۵۰۰ شرکت برتر ایران همه ساله از سوی سازمان مدیریت صنعتی براساس شاخص فروش اعلام می‌شوند که در هجدهمین سال اعلام این رتبه‌بندی که اطلاعات آن مربوط به سال مالی ۱۳۹۳ است، شرکت ملی صنایع مس ایران در رتبه کلی ۳۷ قرار گرفت. فروش سال مالی ۱۳۹۳ شرکت ملی صنایع مس ایران معادل ۴۷۷۷۱.۰ میلیارد ریال اعلام شده است که نسبت به فروش سال مالی ۱۳۹۲ معادل ۴۳۳۲۹.۹ میلیارد ریال حدود ۱۰.۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

در این رتبه بندی، شرکت فولاد مبارکه توانست عنوان نخست را در بین شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی کشور به خود اختصاص دهد و در ضمن در رتبه ۱۴ کل این رده‌بندی نیز قرار گرفت. میزان فروش فولاد مبارکه در سال مالی ۱۳۹۳ معادل ۱۲۲۰۴۰.۵ میلیارد ریال اعلام شده است که نسبت به فروش سال مالی ۱۳۹۲ معادل ۱۱۱۳۵۳.۵ میلیارد ریال افزایش حدودا ۹.۶ درصدی را نشان می‌دهد.

رده دوم شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی را در بین ۵۰۰ شرکت برتر ایران، شرکت فولاد خوزستان به خود اختصاص داد. این شرکت در رده‌بندی کلی ۵۰۰ شرکت، در جایگاه ۳۶ قرار گرفت. فروش سال مالی ۱۳۹۳ فولاد خوزستان معادل ۴۸۱۵۲.۱ میلیارد ریال اعلام شده است که نسبت به فروش سال مالی ۱۳۹۲ معادل ۵۵۲۹۶.۶ میلیارد ریال حدود ۱۲.۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

ضمن اینکه رتبه‌های چهارم تا دهم بزرگترین شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی ایران را در سال ۱۳۹۳ به ترتیب ذوب آهن اصفهان (۴۳)، معدنی و صنعتی گل گهر (۵۹)، معدنی و صنعتی چادرملو (۶۰)، فولاد هرمزگان جنوب (۷۳)، سیمان فارس و خوزستان (۸۰)، مجتمع فولاد خراسان (۹۹) و فولاد اکسین خوزستان (۱۰۰) به خود اختصاص دادند.

منبع: مس پرس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها