زعفران

در جریان معاملات امروز بازار مشتقه در بورس کالای ایران حجم معاملات آتی زعفران در دو سررسید معاملاتی به رقم ۱۰۵ هزار و ۸۷ قرارداد رسید.

به گزارش «کالاخبر»، معامله گران این تعداد قرارداد آتی زعفران را به ارزشی بیش از ۱۰۶۹ میلیارد و ۷۵۷ میلیون ریال در دو سررسید شهریور و آبان ماه ۱۳۹۷ منعقد کردند که از این میزان قرارداد منعقد شده رقمی بیش از ۸۶۴ میلیارد و ۲۵۱ میلیون ریال آن مربوط به سررسید آبان ماه بود و مابقی به معاملات قرارداد آتی زعفران برای تحویل در سررسید شهریور ماه اختصاص داشت.
قیمت هر گرم زعفران در قرارداد آتی تحویل آبان ماه ۹۷ در آخرین معامله به رقم ۱۰۴ هزار و ۵۰۰ ریال رسید. قیمت هر گرم از این محصول کشاورزی در بالاترین سطح نیز به رقم ۱۰۵ هزار و ۴۰۰ ریال رشد کرد. در پایین ترین سطح نیز هر گرم زعفران برای تحویل در آبان ماه سال جاری به قیمت ۱۰۳ هزار و ۸۰۰ ریال معامله شد. تا پایان معاملات امروز معامله گران در سررسید مذکور ۸۲ هزار و ۵۵۰ قرارداد منعقد کردند.

همچنین قیمت هر گرم زعفران برای تحویل در شهریور ماه امسال نیز در بالاترین سطوح به رقم ۹۲ هزار و ۲۰۰ ریال افزایش یافت. قیمت هر گرم زعفران تحویلی در سررسید شهریور ماه امسال نیز در پایین ترین سطح به رقم ۹۰ هزار و ۱۰۰ ریال افت کرد. در آخرین معامله نیز قیمت هر گرم طلای سرخ به رقم ۹۰ هزار و ۵۰۰ ریال رسید.

علاوه براین، معامله گران تا پایان معاملات روزانه در بازار قراردادهای آتی زعفران، در این سررسید تعداد ۲۲ هزار و ۵۳۷ قرارداد منعقد کردند.

در پایان این گزارش می افزاید، تعداد موقعیت های باز قرارداد سررسید شهریور ماه در حالی تا پایان معاملات روز جاری به تعداد ۳۰ هزار و ۸۶۸ موقعیت رسید که در قرارداد آبان ماه امسال تعداد موقعیت های باز به ۴۱ هزار و ۶۹۹ موقعیت افزایش یافت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها