07_AH_Chadormalu 368-ab-ED.jpg

در پی افزایش قیمت فولاد چین و تشویق خریداران برای ذخیره سنگ‌آهن قبل از تعطیلات سال نو چینی در هفته آینده،‌ قیمت سنگ‌آهن به بالاترین سطح یک ماهه خود رسید.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، هر تن فولاد شانگهای پس از کاهش‌های اخیر از بالاترین مقدار چهار ماه اخیر خود، در معاملات امروز با افزایش قیمت یکهزار و ۸۰۰ یوان (۲۷۴ دلار) معامله شد.

یک معامله‌گر مستقر در شانگهای اعلام کرد: «اگر قیمت فولاد بالا باقی بماند،‌ جای تعجب نخواهد بود که قیمت سنگ‌آهن به بالای ۵۰ دلار برسد.»

بر اساس آمار TSI هر تن سنگ‌آهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین چین با رشدی ۱.۴ درصدی در روز سه‌شنبه ۴۳ دلار و ۱۰ سنت معامله شد. سطحی که از چهارم ژانویه تاکنون مشاهده نشده بود.

شاخص معیار در اواخر اکتبر به ۵۰ دلار رسیده بود و پس از آن در میان عرضه‌مازاد جهانی و کاهش شدید تقاضای فولاد ناشی از کندی اقتصاد با سقوط مواجه شده بود.   

یک معامله‌گر بازار سنگ‌آهن اعلام کرد:‌ «خریداران اندکی محتاط عمل می‌کنند و همین مسئله باعث شده تا افزایش قیمت کند و تدریجی باشد. حجم معاملات در بازارهای فیزیکی پایین‌ بوده و بسیاری از معامله‌گران آماده خروج از بازار در آستانه جشنواره تابستانی ۸ تا ۱۲ فوریه هستند.»

گفتنی است، هر تن سنگ‌آهن برای تحویل در ماه می در بورس کالای دالیان با رشدی ۰.۹ درصدی ۳۲۸ یوان معامله شد. در بورس سنگاپور نیز قیمت سنگ‌آهن ماه مارس با پرشی ۱.۱ درصدی به ۴۲ دلار و ۹۲ سنت رسید.

بانک ANZ افزایش قیمت سنگ‌آهن را به ثبات قیمت فولاد نسبت داد و اعلام کرد بازار انتظار دارد تا سیاستگذاران اقتصادی برای تقویت رشد قیمتی مداخله کنند. کندی حمل‌ونقل دریایی از سوی تولیدکنندگان سنگ‌آهن در کنار فعالیت ضعیف باعث شده تا بازار به طور موقت با مشکل روبرو شود.»

قیمت میلگرد ساختمانی در بورس آتی شانگهای با رشدی ۰.۶ درصدی به یکهزار و ۸۲۳ یوان بر تن رسید.

 

منبع : اقتصادنیوز به نقل از رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها