سرب

طی هفته گذشته قیمت شمش سرب در انبارهای بورس فلزات لندن کاهش ۵.۵ درصدی را تجربه کرد و به کمترین میزان در ۲۰ ماه گذشته رسید. در حالی قیمت شمش سرب به کمتر از ۲۰۰۰ دلار به‌ازای هر تن سقوط کرد که میزان موجودی شمش سرب در کمترین سطح خود قرار دارد اما قیمت‌ها فازغ از کاهش موجودی و متأثر از تغییرات اقتصادی تغییر می‌کنند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فلزات آنلاین، روند قیمتی و موجودی شمش سرب در انبارهای بورس فلزات لندن طی یک ماه اخیر از ۱۷ جولای تا ۱۷ آگوست نشان می دهد که شمش سرب پس از هفته اول ماه آگوست وارد دوره نزولی قیمت شد. در روز ابتدایی معاملات هفته گذشته یعنی دوشنبه ۱۳ آگوست قیمت شمش سرب در بورس فلزات لندن برابر ۲ هزار و ۷۰ دلار به‌ازای هر تن بود که نسبت به روز پایانی معاملات در هفته قبل خود یعنی جمعه ۱۰ آگوست با اندکی کاهش مواجه بود.

در روز هشتم آگوست شاخص ارزش دلار آمریکا به ۹۵.۴۷ واحد رسیده بود اما پس از این روز شاخص ارزش دلار آمریکا وارد فاز افزایشی شد؛ به‌گونه‌ای که در روز جمعه دهم آگوست این شاخص به ۹۵.۸۱ واحد رسید و همین امر نیز زمینه تضعیف قیمت کامودیتی‌ها را فراهم کرد. در روزهای بعد نیز افزایش شاخص ارزش دلار آمریکا ادامه یافت و همین امر نیز موجب تضعیف هر چه بیشتر کامودیتی‌ها شد.

در روز ۱۵ آگوست سقوط قیمت شمش سرب از مرز ۲ هزار دلار به‌ازای هر تن گذشت و بدین ترتیب قیمت شمش سرب به کمترین رقم در ۲۰ ماه گذشته رسید. در روز ۱۶ آگوست مجدد قیمت شمش سرب افزایش یافت اما در روز پایانی معاملات با کاهش مجدد قیمت شمش سرب در بازار بورس فلزات لندن، به یک هزار و ۹۹۷ دلار به‌ازای هر تن رسید و بدین ترتیب آخرین روز معاملات با قیمتی کمتر از ۲ هزار دلار به‌ازای هر تن به پایان رسید. طی این هفته قیمت شمش سرب در بورس فلزات لندن کاهش ۵.۵ درصدی داشت.

موجودی شمش سرب در انبارهای بورس فلزات لندن نشان می دهد که موجودی شمش سرب در این انبارها روند ثابت و نسبتا کاهشی با شیب ملایمی را طی چند ماه اخیر طی کرده است. میانگین موجودی شمش سرب در انبارهای بورس فلزات لندن در ماه جولای ۱۲۸ هزار و ۷۸۰ تن بود، میانگین موجودی در ۱۷ روز گذشته از ماه آگوست نیز برابر ۱۲۴ هزار و ۸۳۸ تن بود. میانگین موجودی شمش سرب در ماه دسامبر ۲۰۱۶ که قیمت هر تن شمش سرب در برخی روزهای این ماه به کمتر از ۲ هزار دلار نیز رسید نیز برابر ۱۸۹ هزار و ۵۳ تن بود. باوجود کاهش بی‌سابقه و استمرار در کمبود شمش سرب در انبارهای بورسی همچنان قیمت این فلز نیز متأثر از پارامترهای اقتصادی طی هفته گذشته کاهش یافت.

هرچند طی هفته قبل با تغییرات پیش‌آمده در بازار و عقب‌نشینی سرمایه‌گذاران و دلالان از بازار، تقاضا برای خرید شمش سرب نیز به شدت کاهش یافت و همین امر نیز موجب شد تا موجودی انبارها افزایش پیدا کند. طی این هفته موجودی شمش سرب در انبارهای بورس فلزات لندن افزایش ۱.۹ درصدی یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها