طلا

قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز جمعه با افزایش نسبی روبرو شده ولی گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره آمریکا مانع بزرگی برای رشد قیمت این فلز گرانبها به شمار می رود.

گزارش «کالاخبر»، قیمت طلا که در پایان مبادلات روز پنجشنبه با کاهش یک درصدی روبرو شده بود، امروز جمعه با افزایش نسبی همراه شده است.بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش به بیش از ۱۱۸۶ دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته با کاهش ۱۰ دلاری روبرو شد.

متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا نشان می دهد که سیاستگذاران پولی این کشور از افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده حمایت کرده ولی نسبت به تنش های تجاری در عرصه جهانی نگران هستند.

فدرال رزرو آمریکا از ابتدای امسال تاکنون ۲ بار نرخ بهره را افزایش داده و پیش بینی می شود در ماه های سپتامبر و دسامبر نیز ۲ بار دیگر نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

سخنرانی مهم جرومی پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا در نشست سالیانه جکسون هول نیز قرار است امروز جمعه برگزار شود. این سخنرانی در شرایطی انجام می شود که ترامپ اخیرا بار ئیگر به شدت از سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا انتقاد کرده است.

مذاکرات تجاری آمریکا و چین نیز شب گذشته بدون دستیابی به نتیجه روشنی پایان یافته است.

شاخص ارزش  دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی نیز پس از افزایش ۰.۶ درصدی در روز پنجشنبه ، امروز تغییر چندانی نداشته و به ۹۵.۶۵ واحد رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها