جنگ تجاری

در حالی که سرمایه گذاران بین المللی امید زیادی به نتایج نشست مقام های ارشد تجاری آمریکا و چین داشتند ولی این مذاکرات شب گذشته بدون دستیابی به پیشرفت چندانی پایان یافته است.

گزارش «کالاخبر» به نقل از سایت طلا، در حالی که جنگ تجاری بین دو قدرت بزرگ اقتصای جهان همچنان تشدید می شود، مذاکرات دو طرف برای حل و فصل اختلافات تجاری بدون پیشرفت و نتیجه روشنی پایان یافته است.

بر اساس این گزارش یک مقام آگاه و نزدیک به مذاکرات ضمن اعلام این مطلب گفت: مقام های چینی تاکید کرده اند که هیچ گونه مذاکره تجاری دیگری با آمریکا تا پس از انتخابات میان دوره ای کنگره در ماه نوامبر انجام نخواهند داد.

کاخ سفید نیز با انتشار بیانیه ای ضمن تاکید بر لزوم دستیابی به روابط تجاری عادلانه و متوازن با چین اعلام کرده است که درباره سرقت مالکیت معنوی از سوی شرکت های چینی تحقیقات گسترده ای را آغاز می کند.

آمریکا از امروز پنجشنبه تعرفه ۲۵ درصدی را علیه ۱۶ میلیارد دلار واردات کالاهای چینی وضع می کند. با این حساب آمریکا بیش از ۱۰۰۰ نوع کالای چینی به ارزش ۵۰ میلیارد دلار را هدف تعرفه های تجاری قرار داده است.

چین نیز در مقابل تدابیر تلافی جویانه ای را علیه واردات صدها قلم کالا از آمریکا اعمال کرده تا ارزش جنگ تجاری دو کشور به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار برسد، این رقم معادل یک هفتم تجارت سالیانه آمریکا و چین است.

دولت ترامپ اعلام کرده است که هدف اصلی از اتخاذ چنین تدابیری فشار وارد کردن بر چین برای تغییر رفتار این کشور است. دولت آمریکا، پکن را به اتخاذ رفتارهای ناعادلانه تجاری و سرقت مالکیت معنوی متهم کرده است.

چین نیز آمریکا را متهم کرده است که بزرگترین جنگ تجاری در تاریخ اقتصادی را آغاز کرده است. صنایع رایانه و الکترونیک در بین صنایعی هستند که بیشترین زیان و ضرر را از این جنگ تجاری متحمل می شوند. صنایع تولید کننده سلول های خورشیدی نیز از این جنگ تجاری به شدت ضربه می خورند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها