حسنی

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالا در پاسخ به جوسازی های رسانه ای اخیر علیه بورس کالا گفت: بورس کالا به عنوان نهادی «مجری» خود را موظف به « اجرای» قوانین مصوب و سیاست گذاری های نهادهای مرجع می داند و به همین دلیل ضمن ارائه دیدگاه های کارشناسی خود به مراجع ذیصلاح، از هرگونه تکروی خودداری می کند.

به گزارش «کالاخبر»، محمد حسنی سعدی با تاکید بر این نکته در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین در پاسخ به ادعاهایی درباره  خودداری بورس کالا از پذیرش کالاهای عرضه شده با قیمت ارز رسمی گفت: این ادعا و نمونه های مشابه آن، کاملا کذب است به طوریکه اگر چنین ادعایی صحت داشت، بی گمان از چشمان تیزبین فعالان بازار، ناظران و مسئولان ذیربط پنهان نمی ماند .

وی در پاسخ به پرسشی پیرامون هویت انتشار دهندگان چنین ادعاهایی گفت: اقلیت کم شماری «دلال» که شرایط خاص اقتصادی را بهترین زمان برای فرصت طلبی می دانند و همواره دغدغه خود را مشکلات تولید و عدالت اجتماعی عنوان می کنند، برای پیشبرد منافع فردی خود به جعل خبر و انتشار شایعه روی آورده اند.

مدیر روابط عمومی بورس کالا افزود: منافع این ویژه خواران از شفافیت و رقابت حاکم بر بورس کالا به خطر افتاده و این افراد می خواهند نظم ضدرانت بورس کالا را برهم بزنند. بخشی از آنان هم درصدد زمینه چینی برای خروج معاملات از بورس کالا هستند تا فعالیت‌های رانتی خود را به دور از نورافکن های نظارتی انجام دهند.

وی ادعاهای رسانه ای ناروا مبنی بر اینکه بورس کالا با انگیزه دفاع از رانت خواران، از انتشار عمومی اطلاعات معاملات فعالان بازار خودداری می کند را از جمله مصادیق تخریب تبلیغاتی خواند و ادامه داد: طبق تاکید قاطع و روشن ماده ۱۶ قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید، بورس کالا مجاز به انتشار عمومی اطلاعات معاملات نیست، مگر با مجوز نهاد قضایی ذیربط و ما نیز در این زمینه استعلام مکتوب لازم را انجام داده ایم و منتظر تعیین تکلیف نهاد قضایی مربوطه هستیم.

حسنی سعدی افزود: پس از اعلام وزیر محترم صمت نیز برای تسریع در امور تا زمان مشخص شدن نظر قضایی، اطلاعات معاملات را که پیش از این، ماهانه به مقامات مسئول وزارت صمت ارسال می کردیم، اکنون به صورت هفتگی ارسال می شود تا آنان بتوانند اطلاعات لازم برای پایش خریداران و سایر تصمیم گیری ها  را در اختیار داشته باشند.

وی با بیان اینکه شفافیت حداکثری از ویژگی های بارز بورس کالا است، تصریح کرد: بورس کالا بستر تعامل میان طرفین معامله یعنی تولیدکننده و مصرف کننده است، از طرفی همواره تعامل میان این بورس با فعالان بازارها، انجمن ها و سایر نهادهای سیاست گذار همچون وزارتخانه ها نزدیک و سازنده بوده و بورس کالا بدون شک همیشه و به طور مستمر نهایت همکاری با نهادهای نظارتی را داشته است.

مدیر روابط عمومی بورس کالا در ادامه ادعای توقف خودسرانه معاملات از سوی  بورس کالا را مثال دیگری از تحریف واقعیت دانست و گفت: توقف معاملات، مصوبه شورای عالی بورس بود که هدف تعیین تکلیف نرخ ارز را پیگیری می کرد.  بورس کالا هم به عنوان مجری باید این مصوبه  را اجرا می‌کرد اما با تحولات بعدی، این مصوبه مراحل تایید نهایی توسط مقامات مسئول را طی نکرد و در نتیجه، بورس کالا هم انجام معاملات را ادامه داد.

وی ضمن اعلام استقبال بورس کالا از انتقادهای سازنده تأکید کرد: با وجود سرمایه گذاری رسانه ای فراوان عده ای خاص که رویای بازگشت امضاهای طلایی را در سر می پرورانند، خوشبختانه تبلیغات تخریبی آنان به جایی نرسیده و مسئولان و فعالان بازار، اعتنایی به تبلیغات دروغین آنها ندارند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها