حسني سعدي

اسامی و مشخصات خرید مشتریان و خریداران کالا از بورس کالا که طی هفته های اخیر اقدام به تکمیل رضایت نامه افشای اطلاعات خرید کرده اند، طی روزهای آینده با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار از طریق سایت بورس کالای ایران اعلام خواهد شد.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران با بیان مطلب فوق در خصوص افشای اسامی خریداران کالا از بورس کالا در گفت و گو با «کالاخبر»، گفت: بورس کالا بیش از هر نهاد و مرجعی طرفدار شفافیت و نظارت در بازارهای متشکل است و در این راستا همواره اطلاعات برای نهادهای تصمیم ساز نظارتی و حاکمیتی بطور مستمر ارسال می شود.

محمد حسنی سعدی افزود: ارسال اطلاعات خریداران از ابتدای آغاز فعالیت بورس کالا تا به امروز برای نهادهای نظارتی و حاکمیتی ارسال شده است. در این باره سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان وابسته به وزارت صنعت و همچنین سازمان امور مالیاتی کشور وابسته به وزارت اقتصاد هم اکنون بطور هفتگی اطلاعات معاملات شامل خریداران و فروشندگان کالا را از بورس کالا دریافت می‌کنند.

حسنی سعدی ادامه داد: همچنین در سامانه بهین یاب وزارت صمت با وجود اعلام خریداران تأیید شده به بورس کالا اما در بازگشت معاملات دوباره تحت فایلی از اطلاعات خریداران و فروشندگان معامله صورت گرفته به این وزارتخانه ارسال می‌شود. بر همین اساس اطلاعات خریداران و فروشندگان کالا همواره در دسترس سیاست گذاران وجود داشته و در کنار آنها نیز برخی نهادها بطور جداگانه اطلاعات مورد نیاز را از بورس کالا دریافت می‌کنند که با تلفیق صلاحیت سنجی خریداران و بررسی‌های جامع‌تر می‌توانند به اطلاع عموم مردم برسانند.

وی اعلام کرد: با این حال، با توجه به دریافت رضایت نامه از مشتریان و خریداران کالا طی هفته های اخیر از بورس کالا جهت افشای اسامی و اطلاعات خرید آنها، طی روزهای آینده اسامی این خریداران از طریق سایت رسمی بورس کالای ایران منتشر خواهد شد.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران در پایان اظهار داشت: بورس کالا یک بازار است و در حوزه بررسی صلاحیت سنجی و اعلام سهمیه خریداران قبل از معرفی به بورس کالا و همچنین نوع مصرف مشتریان پس از خرید از بورس ورود نمی کند و این امر در حیطه اختیارات نهادهای دیگر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها