مجله 15

پانزدهمین شماره دوماهنامه پیام اقتصادی بورس کالا در ۸۰ صفحه منتشر شد و نسخه الکترونیکی آن نیز بر روی سایت قرار گرفت.

به گزارش «کالاخبر»، یادداشتی از حامد سلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالای ایران با عنوان « از روزهای سخت دیروز تا امروز» مطلب آغازین این شماره از دوماهنامه پیام اقتصادی بورس کالا است و پس از آن مصاحبه ای از مهدی کرباسیان، معاون وزیر صنعت را می خوانیم که با عنوان «تنظیم بازار در فضای غیرشفاف امکان پذیر نیست» در این نشریه درج شده است.

پس از آن دیدگاه کارشناسان و صاحب نظران اقتصادی را در خصوص موضوع قیمت گذاری می خوانیم. همچنین رضا ویسه، معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رئیس جمهور نیز در گفتگوی اختصاصی با این نشریه، بورس کالا را محور اصلی تنظیم بازار می خواند. مصاحبه با غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و حسین عبده تبریزی، عضو شورای عالی بورس از دیگر مطالب بخش مقدماتی این شماره از دوماهنامه پیام اقتصادی بورس کالاست.

در ادامه، گزارش هایی پیرامون عملکرد ۴ ماهه تالار نقره ای از نگاه آمار و کاربردهای انتشار اوراق سلف موازی استاندارد برای صنایع مختلف با عنوان « ابزاری برای تمام فصول» آمده است.

«معرفی برترین های بهاری صنعت کارگزاری» نیز پایان بخش مقدمه این شماره از نشریه پیام اقتصادی بورس کالاست.

در بخش بازار مشتقه نیز گزارش ها و اخباری پیرامون ابزار معاملاتی آتی در بورس های مختلف  آمده است. «معاملات طلایی در تالار نقره ای» نیز عنوان گزارشی تحلیلی پیرامون روش های مختلف سرمایه گذاری در بازار طلا از طریق ابزارهای مختلف موجود در بورس کالا است.

بخش کشاورزی پانزدهمین شماره از این نشریه نیز به معاملات زعفران پرداخته تا با ورود به بورس کالا از قیمت واقعی زعفران باخبر شوید. در ادامه کارشناسان طی مصاحبه هایی، کشف قیمت در بورس را یک اتفاق خوب برای طلای سرخ عنوان کرده اند. پس از آن نیز گزارشی آماری از ورود این محصول کشاورزی به بورس آمده و طی آن به سهم ۸.۸۲ درصدی معاملات آتی از کل تولید سالانه زعفران اشاره شده است.

«شیرین کامی تولیدکنندگان شکر» و «جوانه های امید با بورس کالا» نیز مطالب دیگری است که در این بخش آمده است.

در بخش پتروشیمی و فرآورده های نفتی نیز «تولد رقابت، حذف رانت» به عنوان دستاوردهای بورس کالا در تنظیم بازار محصولات پتروشیمی عنوان شده است. «طلای سیاه در چنبره سیاست» نیز دیگر مطلبی است که به بررسی نوسان قیمتی کامودیتی ها پرداخته است.

«معاملات برد- برد با قیمت گذاری واقعی» نیز موضوعی است که در بیان الزامات کشف قیمت فولاد از زبان رضا شهرستانی عضو سابق هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران مطرح شده است. در ادامه طی مطلبی با عنوان «غربالگری متقاضیان واقعی و جعلی آلومینیوم» نیز به مصاحبه با اعضای سندیکای آلومینیوم پرداخته شده است.

آخرین مطلب این شماره از نشریه نیز به مقاله ای پیرامون تحلیل آماری بر پایه اطلاعات بورس تهران و بورس کالا با محوریت بررسی رابطه قیمت و سهام فولاد مبارکه اصفهان اختصاص یافته است.

شایان ذکر است نسخه الکترونیک مجله علاوه بر سایت رسمی شرکت بورس کالای ایران از طریق پایگاه خبری بورس کالای ایران نیز قابل دسترسی است.

http://www.imereport.ir/d/2018/08/28/0/12386.pdf

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها