صادرات

بر اساس آمار گمرک طی ۴ ماهه نخست سال جاری، محصولات صنایع پتروشیمیایی به انضمام موادهیدروکربوری و LPG بیش از ۴.۹ میلیارد دلار و وزن ۸.۷ میلیون تن صادر شده است که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته از رشد ۱۴ درصدی ارزش و کاهش ۰.۵درصدی وزن حکایت دارد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از شاتا، محصولات صنایع شیمیایی نیز بیش از ۷۰۸ میلیون دلار و وزن ۳۵۳ هزارتن صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۲۹ درصد و از لحاظ وزن ۲۴ درصد افزایش را تجربه کرده است.صادرات محصولات پایه نفتی نیز به ارزش بیش از ۳۳۷ میلیون دلار و وزن ۱.۴ میلیون تن شده که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته با رشد ۲۰ درصد ارزشی و ۱۶درصد افزایش وزنی همراه بوده است .

افزایش صادرات در بخش محصولات پتروشیمیایی علی رغم کاهش تناژ عمدتاً ناشی از افزایش قیمتها در سطح جهانی بوده است به طوری که LPG به ارزش ۱۰۴۰ میلیون دلار و وزن ۱۹۸۳ هزار تن، مواد اولیه پلیمری با ارزش ۱۵۰۲ میلیون دلار و وزن ۱۲۳۱ هزار تن، متانول به ارزش ۴۰۷ میلیون دلار و وزن ۱۰۸۵ هزار تن و مواد آروماتیکها به ارزش ۴۱۳ میلیون دلار و وزن ۵۷۳ هزار تن صادر شده است.

همچنین طی چهار ماهه سال جاری، محصول کود به ارزش ۲۸۵ میلیون دلار و وزن ۱۱۹۲ هزار تن صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از جهت ارزشی ۴۳ درصد و از لحاظ وزنی ۲۴ درصد افزایش داشته است.

وضعیت صادرات محصولات صنایع شیمیایی نشان می دهد که صادرات رنگ صنعتی به ارزش ۴۸ میلیون دلار و وزن ۲۱ هزار تن با رشد ارزشی ۱۲۹ درصد و رشد وزنی ۹۱ درصد، صادرات رزین به ارزش ۲۷ میلیون دلار و به وزن ۱۳ هزار با رشد ۸ درصدی ارزش و ۱۸ درصدی در وزن، صادرات صنایع شوینده با ارزش ۸۱ میلیون دلار و وزن ۱۰۴ هزار تن با رشد ۱۳ درصد در ارزش و ۴ درصد در وزن، صادرات محصولات آرایشی به ارزش ۱۲ میلیون دلار و وزن ۵ هزار تن با رشد ۹ درصد ارزش و ۲۵ درصد وزن، صادرات محصولات پلیمری به ارزش ۵۴۰ میلیون دلار و به وزن ۲۱۰ هزار تن با رشد ۲۹ درصد ارزش و ۳۳ درصد وزن به کشورهای هدف صورت گرفت.

در بخش صادرات بخش پایه نفتی قیر به ارزش ۲۷۳ میلیون دلار و وزن ۱۳۵۹ هزار تن با رشد ۲۵ درصد ارزش و ۱۷ درصد در وزن و روغن موتور و صنعتی به ارزش ۶۴ میلیون دلار به وزن ۹۲ هزار تن با رشد ۳ درصد ارزش و ۷ درصد وزن افزایش صادر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها