سکه

در هفته ها و ماه های اخیر شاهد نوسانات شدید قیمت سکه و طلا در بازار نقدی و روند هیجانی برخی معامله گران در بازار آتی سکه بودیم که امروز بازار آتی در راستای حفظ منافع سرمایه گذاران تسویه شد تا پس از عادی شدن شرایط و با عمق بیشتر بازگشایی شود. 

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا، در همین رابطه احمد بیات، معامله گر آتی سکه با بیان اینکه ریسک معاملات آتی به قدری افزایش یافته بود که به دلیل ترس از اخذ موقعیت فروش، بازار به صورت یکطرفه دنبال می شد، گفت: با وجود اینکه معاملات در حال تسویه است و ما فعالان بازار آتی، ۱۰ سال به معامله سکه پرداختیم، شاید بتوان تهدید نوسانات شدید بازار نقدی سکه را به یک فرصت برای توسعه بازار آتی و اختیار معامله بر پایه دارایی های متنوع تر تبدیل کرد.

بیات اظهار داشت: با وجود آنکه زمان زیادی از راه اندازی معاملات آتی زعفران نمی گذرد، اما حجم قراردادها و استقبال فعالان از این دارایی جدید به قدری بالا بوده که می توان به بازار آتی پر قدرت بر پایه دارایی های جدید و متنوع امید زیادی داشت.

به گفته وی، البته بورس کالا در سال های قبل برای ورود محصولاتی در بازار آتی تلاش کرد که باید این اقدامات و تلاش ها بیشتر شود و شاهد حضور چندین کالا بر تابلوی بازار آتی باشیم. با این اقدام سرمایه گذاران به جای ورود به بازارهای واقعی، به سمت ابزارهای مالی حرکت می کنند و عمق بازارها به دلیل بزرگی حجم و ارزش معاملات افزایش می یابد.

این کارشناس بازار سرمایه به بیان اینکه بازارهای مشتقه در بورس های کالایی و اوراق دنیا از جایگاه ویژه ای برخوردارند، گفت: این بازار و ابزارهای مالی باید آنقدر در بازار سرمایه ایران از جمله بورس کالا توسعه یابد که در سطح کلان اقتصادی نیز از این ابزارهای استفاده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها