• ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
  • کد خبر: 19093
مس

قیمت مس در معاملات صبح امروز (۱۲ شهریور) LME کاهش یافت و به ۵.۹۷۶ دلاربرتن (حداقل ۱۰ روز گذشته) رسید.وحشت بازار از تجدید تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین موجب افزایش قیمت دلار و افت ارزش کالاها شد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فلزات آنلاین، افت ۱.۵ درصدی قیمت مس در روز جمعه ۳۱ آگوست، کاهش قیمت این فلز سرخ طی ماه آگوست را به ۵.۲ درصد رساند. قیمت مس برای سومین ماه متوالی، در آگوست هم کاهش یافت. این رقم، بیشترین افت ماهانه قیمت مس طی ۲ سال اخیر بود.

قیمت مس در معاملات صبح امروز بورس آتی شانگهای نیز افت یک درصدی داشت و به ۶.۰۶۶.۵  دلاربرتن رسید. بخشی از افت قیمت مس در بورس آتی شانگهای به دلیل تعطیلی امروز (۳ سپتامبر- روز کارگر) بازارهای آمریکا بود.شاخص Caixin بخش ساخت و تولید چین با کمترین نرخ رشد طی یک سال اخیر، در ماه آگوست افزایش یافت که نشان از افزایش فعالیت‌های تولیدی در بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط این کشور آسیایی است.

رییس جمهور چین طی روز یکشنبه اعلام کرد که این کشور همچنان مقید به ایجاد اصلاحات است و تمایل دارد تا تمام جهان در اقتصادی آزاد فعالیت کنند.با استناد بر قوانین جدید چین در خصوص سرمایه‌گذاری جهت احداث واحدهای جدید خودروسازی، این کشور در تلاش برای کاهش سرمایه‌گذاری‌های بی‌وقفه و توسعه افراطی صنعت خودروسازی است.

تولید مس کودلکو، در نیمه نخست سال ۲۰۱۸، حدود ۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۷ افزایش داشت و به ۸۱۳ هزار تن رسید.

کوچیلکو، انجمن دولتی مس شیلی، انتظار دارد که جذب سرمایه‌گذاری در صنایع معدنی این کشور طی ۱۰ سال آتی، به حجم ۶۵.۷۵ میلیارد دلار (متعلق به ۴۴ واحد معدنی) برسد.

به گزارش شورای نظارت بر معاملات بورس سلف نیویورک (CFTC)، خالص موقعیت فروش صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردان‌ها در بازار قردادها و پیمان‌های آتی مس Comex، طی هفته گذشته، کاهش یافت.

با توجه به مطالب فوق اعم از تشدید تنش‌های تجاری، افزایش تولید جهانی مس و افت رشد اقتصادی و تقاضای مس در چین انتظار می‌رود که روند اصلاحی قیمت مس، همچنان ادامه پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها