نقره

در هفته‌ای که گذشت روند قیمتی نقره در بازارهای جهانی با نوساناتی همراه بود، اما به طور کلی نقره روندی صعودی داشت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از عصرمعدن، گروه تحلیلی کارگزاری سی ولکس در گزارشی در خصوص بازار جهانی نقره نوشت: روند قیمتی نقره از میانگین ۱۴.۶۶۵۰ دلار به ازای هر اونس در تاریخ در تاریخ ۲۸ ماه آگوست سال ۲۰۱۸ میلادی، به میانگین قیمت  ۱۴.۹۰۰۰ دلار به ازای هر اونس در تاریخ ۳۱ ماه آگوست سال میلادی جاری، معامله شد.

عوامل یادشده در تغییرات قیمت نقره نیز در هفته قبل موثر بوده‌اند. همچنین هفته گذشته خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی اعلام کرده بود که بهای نقره فیوچر تحویل ماه دسامبر ۲۰۱۸ میلادی، در بازار بورس فلزات نیویورک با افزایشی ۰.۲ درصدی طی هفته قبل، به قیمت ۱۴.۸۵۰۰ دلار به ازاء هر اونس در روز جمعه رسیده است.

به نظر می‌رسد خواص پرکاربرد بودن فلز گران قیمت نقره در صنایع مختلف، همچنین ارزانتر بودن قیمت این فلز نسبت به طلا، علاوه بر امتیاز نقره که مامنی امن برای سرمایه‌گذاری در شرایط بی‌ثباتی سیاسی و اقتصادی به شمار می‌رود، همواره عاملی است که اقبال سرمایه گذاران به خرید نقره را در بازارهای جهانی به همراه داشته و همین امر نیز آینده قیمتی این فلز ارزشمند را در بازارهای جهانی تحت تاثیر خود قرار داده و می‌دهد.

با توجه به شواهد ملاحظه شده در تحلیل تکنیکال، به نظر می‌رسد روند بلندمدت نقره صعودی خواهد بود. در هفته گذشته در بازارهای جهانی، روند قیمتی نقره نسبتا صعودی بود و برای هفته آینده نیز، این پیش‌بینی وجود دارد که با احتمال زیادی این فلز گران قیمت روندی نزولی داشته باشد.

در این صورت اگر روندی نزولی داشته باشد، با عبور کردن از نزدیکترین ساپورت مهم خود که ۱۴.۷۰۰۰ دلار است، احتمال اینکه‌ تا خط حمایتی  ۱۴.۵۰۰۰ دلار به ازای هر اونس نیز نزول یابد، وجود دارد. در غیر اینصورت، چنانچه فلز گران قیمت نقره بخواهد روندی افزایشی داشته باشد، با عبور از نزدیکترین مقاومت مهم و تاریخی خود یعنی ۱۵.۰۰۰۰ دلار، به احتمال فراوان تا سطح مقاومتی ۱۵.۵۰۰ دلار به ازای هر اونس نیز افزایش خواهد یافت.

در همین حال با توجه به اتفاقات اخیر و چنانچه اتفاق غیر منتظره‌ای رخ ندهد، به نظر می‌رسد نقره در این هفته روندی نزولی داشته باشد، هرچند ممکن است در این بین با نوساناتی نیز همراه شود. این در حالی است که شواهد موجود در تحلیل تکنیکال نیز از این مسئله حمایت می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها