طلا

تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری اس آی ای بر این باورند که قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر عوامل مختلفی با افزایش روبرو خواهد شد.

به گزارش «کالاخبر»  به نقل از سایت طلا، تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری اس آی ای پیش بینی می کنند که تثبیت قیمت طلا بالاتر از سطح ۱۲۰۰ دلاری می تواند سرآغاز مهمی برای ادامه روند صعودی قیمت این فلز گرانبها باشد.

بر اساس این گزارش از نظر فصلی هم بازار جهانی به زمانی نزدیک می شود که تقاضا برای فلزات گرانبها به خصوص طلا به شدت افزایش خواهد یافت.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، پیشرفت مذاکرات تجاری بین آمریکا و کانادا هم می تواند عامل مثبتی برای رشد قیمت جهانی طلا باشد.

فیل فیلین تحلیلگر ارشد موسسه پرایس فیوچرز نیز گفت: اقتصاد جهانی به ثبات نسبی رسیده و این مساله می تواند به نفع قیمت طلا در روزهای آینده باشد. بازارهای مالی کشورهای نوظهور نیز پس از تنش های اخیر با ثبات نسبی مواجه شده و این عامل نیز به نفع بازار طلا خواهد بود.

به نظر می رسد تنش های تجاری بین آمریکا و چین و بهبود بازار سهام می تواند ریسک بزرگی برای بازار طلا و سایر فلزات گرانبها باشد. انتشار امارهای مثبت درباره وضعیت بازار اشتغال آمریکا نیز احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را بیشتر کرده و این عامل نیز می تواند مانع مهمی برای قیمت طلا به شمار رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها