جنگ تجاری

تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که مازاد تجاری چین با آمریکا طی ماه اوت به یک رکورد جدید دست یافته است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سایت طلا،  در حالی که رشد صادرات چین با کاهش روبرو شده است ولی تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که مازاد تجاری این کشور با آمریکا طی ماه اوت با رشد چشمگیری مواجه شده و یک رکورد جدید را ثبت کرده است.

بر اساس این گزارش مازاد تجاری چین با آمریکا طی ماه اوت به بیش از ۳۱.۰۵ میلیارد دلار رسیده است. این رقم در ماه جولای نیز به ۲۸.۰۹ میلیارد دلار رسیده بود.

به نظر می رسد افزایش چشمگیر مازاد تجاری چین با آمریکا می تواند موجب تشدید جنگ تجاری بین دو کشور شود. ترامپ به تازگی تهدید کرده است که تعرفه های سنگینی را علیه ۲۰۰ میلیارد دلار واردات چین اعمال خواهد کرد.

در ۸ ماه نخست امسال مازاد تجاری چین با آمریکا با رشد ۱۵ درصدی روبرو شده است. البته رشد صادرات چین در این مدت به کمتر از ۹.۸ درصد رسیده است که این کمترین رشد صادرات از ماه مارس به شمار می رود.

صادرات چین در ماه جولای بیش از ۱۲.۲ درصد رشد داشته است. صادرات چین در ماه اوت نسبت به مدت مشابه سال قبل به آمریکا بیش از ۱۳.۲ درصد افزایش نشان می دهد. این رقم در ماه جولای نیز با رشد ۱۱.۲ درصدی روبرو شده بود.

واردات چین از آمریکا در این مدت تنها ۲.۷ درصد افزایش داشته است. این رقم در ماه جولای با رشد ۱۱.۱ درصدی روبرو شده بود.

مازاد تجاری چین با آمریکا طی سال ۲۰۱۷ میلادی به بیش از ۳۷۵ میلیارد دلار رسیده است که این مساله بهانه ای برای ترامپ شده است تا تعرفه های سنگینی را علیه واردات کالا و خدمات از چین اعمال کند.

دولت آمریکا همچنین پکن را به دستکاری عمدی در نرخ ارز و سرقت مالکیت معنوی متهم کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها