فدرال رزرو

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا در روزهای آینده به شدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار و گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا قرار خواهد داشت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سایت طلا، در شرایطی که آمارهای جدید اشتغال آمریکا نشانگر بهبود وضعیت بازار کار و رشد دستمزدها بوده است، تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که این مساله موجب افزایش گمانه زنی ها درباره بالا رفتن نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده خواهد شد.

بر اساس این گزارش افزایش نرخ بهره می تواند فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کند. بارت ملک تحلیلگر ارشد موسسه تی دی اس در این باره گفت: قیمت طلا احتمالا طی روزهای آینده با کاهش روبرو خواهد شد و تعجبی نخواهد داشت اگر قیمت هر اونس طلا به کمتر از ۱۱۸۳ دلار برسد.

اقتصاد آمریکا طی ماه اوت ۲۰۱ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده و نرخ بیکاری نیز به ۳.۹ درصد رسیده است. بخش مهم این گزارش رشد ۰.۴ درصدی دستمزدها در ماه اوت و افزایش ۲.۹ درصدی نسبت به سال گذشته است که بالاترین رقم در ۹ سال اخیر به شمار می رود.

وی افزود: رشد دستمزدها می تواند کاتالیزوری برای تشدید فشارهای تورمی باشد. این مساله می تواند موجب رشد تدریجی نرخ بهره فدرال رزرو شود.

پل اشورث تحلیلگر ارشد موسسه کاپیتال اکونومیکس نیز گفت: افزایش دستمزدها خبر مهم و بزرگی برای فدرال رزرو به شمار می رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها