• ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴
  • کد خبر: 19237
نفت

بهای معاملات نفت آمریکا روز جمعه افزایش یافت و به دنبال افزایش فشار واشنگتن بر سایر کشورها به منظور تبعیت از تحریم‌های جدید علیه نفت ایران، رشد هفتگی به ثبت رساند.

به گزارش «کالاخبر»، معامله‌گران همچنین به نظاره تاثیر طوفان فلورانس بر بازار انرژی و تعرفه‌های جدید احتمالی آمریکا روی واردات کالاهای چینی نشستند که ممکن است به تقاضا برای نفت لطمه بزند.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در اکتبر ۴۰ سنت یا ۰.۶ درصد افزایش یافت و در ۶۸.۹۹ دلار در هر بشکه بسته شد. این شاخص قیمت اواسط هفته گذشته به ۷۰.۳۷ دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت از ۲۰ ژوییه بود. وست تگزاس اینترمدیت برای کل هفته ۱.۸ درصد رشد قیمت ثبت کرد.

بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در نوامبر، با ۹ سنت یا ۰.۱ درصد کاهش، در ۷۸.۰۹ دلار در هر بشکه بسته شد. برنت اواسط هفته به بیش از ۸۰ دلار در هر بشکه صعود کرده بود و برای کل هفته ۱.۶ درصد افزایش به ثبت رساند.

براساس گزارش‌های خبری، مانیشا سینگ معاون امور اقتصادی و تجاری وزارت خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه به قانون‌گذاران این کشور اعلام کرد که واشنگتن آماده است تا شدیدترین اقدامات را علیه کشورهایی که تحریم‌های ایران را رعایت نمی‌کنند از جمله توقف خرید نفت ایران، صورت دهد.

به گفته فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد بازار در گروه پرایس فیوچرز، معامله‌گران نفت نسبت به هدف دولت ترامپ برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران نگران هستند.

در این بین گزارش‌های دیگر نشان داد دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا قصد دارد با وجود تلاش‌های اخیر برای آغاز مجدد مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین، تعرفه‌های بیشتری را روی واردات کالاهای چینی وضع کنند.

به گفته فلاین، ترامپ به دلیل این‌که معتقد است این اقدام چین را تحت فشار قرار خواهد داد اعمال تعرفه‌های بیشتر روی چین را دنبال می‌کند و تا جایی که به طوفان فلورانس مربوط است وقوع این طوفان برتقاضا در کوتاه‌مدت تاثیر منفی خواهد داشت، اما پس از این‌که منطقه طوفان زده شروع به بازسازی کرد، تقاضا ظرف چند هفته آینده افزایش پیدا خواهد کرد.

طوفان فلورانس پس از این‌که روز جمعه کارولینا را درنوردید به رده ۱ تنزل داده شد. حتی با وجود کاسته‌شدن شدت این طوفان انتظار می‌رود سیل فاجعه‌باری در بخش‌هایی از کارولینای شمالی و کارولینای جنوبی به راه بیافتد. این طوفان پتانسیل ایجاد اختلالات در جریان سوخت از طریق خطوط لوله‌ای کلیدی در منطقه را دارد.

قیمت‌های وست تگزاس اینترمدیت و برنت روز پنج‌شنبه با بزرگترین کاهش یک روزه خود در حدود یک ماه اخیر روبه‌رو شدند. این کاهش به دنبال انتشار گزارش آژانس بین‌المللی انرژی روی داد که اعلام کرد تولید نفت روزانه اوپک افزایش پیدا کرده و عرضه جهانی در اوت به رکورد ۱۰۰ میلیون بشکه در روز صعود کرده است.

کارولین بین، اقتصاددان ارشد شرکت کپیتال اکونومیکس اظهار کرد محدودیت‌های لجستیکی برای رشد تولید آمریکا و نگرانی‌های مستمر در خصوص تاثیر تحریم‌های آمریکا روی صادرات نفت ایران به معنای آن است که ما پیش‌بینی‌های قیمت خود را اندکی بالا برده‌ایم. وی تخمین زد قیمت نفت برنت تا اواخر سال ۲۰۱۶ به ۷۰ دلار و در اواخر سال ۲۰۱۹ به ۶۰ دلار کاهش پیدا می‌کند که بالاتر از پیش‌بینی‌های قبلی ۶۵ و ۵۵ دلار است.

بر اساس گزارش مارکت واچ، آمار هفتگی شرکت بیکرهیوز نشان داد شمار دکل‌های حفاری نفت در آمریکا که معیار سنجش فعالیت در این بخش است، هفته گذشته هفت حلقه افزایش یافت و به ۸۶۷ حلقه رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها