کشتی آرای

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور وضعیت بازار طلا و سکه در هفته ای که گذشت را مورد ارزیابی قرار داد و گفت: هفته گذشته قیمت جهانی طلا رو به صعود بود و تا روز جمعه حدود هفت دلار قیمت طلا در بازار جهانی افزایش یافت.

به گزارش «کالاخبر»،  محمد کشتی آرای با تاکید بر اینکه طی هفته گذشته بیشترین تاثیر و تغییرات قیمت طلا و سکه در بازار داخلی ناشی از نوسانات نرخ ارز بود، افزود: کاهش تقاضا در بازار باعث شد تا معاملات سکه روند ثابتی را در پیش گیرد؛ اما همچنان تاثیر قیمت ارز بر بازار طلا و سکه انکارناپذیر است.

کشتی آرای خاطرنشان کرد: قیمت سکه در طول یک هفته گذشته از چهار میلیون و ٣٠٠ هزار تومان تا چهار میلیون و ٤٠٠ هزار در نوسان بود، بدین منظور که قیمت سکه در این بازه زمانی نوسان ١٠٠ هزار تومانی را تجربه کرد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور خاطرنشان کرد: قیمت طلای ١٨ عیار به دنبال نوسانات قیمت ارز و اونس جهانی از ٣٦٥ هزار تومان تا ٣٧٥ هزار تومان در نوسان بود.

وی افزود: به طور کلی در هفته ای که گذشت قیمت جهانی طلا ٧ دلار، نرخ سکه ١٠٠ هزار تومان و در آخر قیمت طلا بین دو تا هشت هزار تومان در نوسان بودند.

کشتی آرای با اشاره به اینکه این روزها با توجه به فرار رسیدن ماه محرم، حباب قیمت سکه در حال تخلیه شدن است، بیان کرد: علیرغم تصمیماتی که در سازمان امور مالیاتی اتخاذ شد و همچنین ثبت نام پیش فروش سکه هایی که در ماه های گذشته انجام شده، به نظر می رسد که با ورود این سکه ها به بازار، نرخ سکه کاهش و حباب آن در حال تخلیه باشد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور با تاکید بر اینکه اکنون قیمت سکه با حباب حدود ٨٠٠ هزار تومان همراه است، گفت: در روزهای آینده با توجه به نزدیک شدن تاسوعا و عاشورا و تعطیلی بازار، حباب قیمت سکه بیش از اینها کاهش می یابد اما نباید این نکته را فراموش کرد که همچنان قیمت طلا و سکه تحت تاثیر قیمت ارز و قیمت جهانی خواهد بود.

وی با بیان اینکه قیمت جهانی طلا این روزها به دلیل معاملات نفتی که در پاییز هر سال شروع می شود رو به افزایش است، افزود: با توجه به اتمام تعطیلات تابستانی به نظر می رسد که کاهش تقاضا در بازار ارز و نیز بازار طلا و سکه منجر به ایجاد روند ثابتی در معاملات طی روزهای آینده شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها