مس

بورس شانگهای SHFE چین در هفته گذشته شروع به راه اندازی معاملات آپشن مس کرد.

به گزارش «کالاخبر» تلاش چین در حذف دلار و سیطره بر بازار ۲۷۰میلیون دلاری مس دنیا موجب شد تا بورس شانگهای چین در هفته گذشته قراردادهای آپشن مس را راه اندازی کند.

آپشن و یا قرارداد اختیار معامله، به معاملات بورسی گفته میشود که به موجب آن فروشنده (مثلا تولیدکننده مس) متعهد می شود با درخواست خریدار، تعداد مشخصی از دارایی موضوع قرارداد را به قیمت توافقی امروز، در آینده معامله کند.

بورس شانگهای SHFEچین در هفته گذشته شروع به راه اندازی معاملات آپشن مس کرد و جالب اینکه حجم معاملات اولین روز برابر با ۸۰۰۰ قرارداد (۴۰ هزار تن مس) به ارزش ۲۹۲ میلیون دلار بود که ۶برابر بورس آمریکا و یک-سوم معاملات لندن بود.

معاملات آپشن شانگهای به یوان بوده و ضمن حذف وابستگی به بورسهای LME و CME و ارایه ضمانتنامه ارزی به آنها، هدف مشابه معاملات بورس نفت چین را که بین المللی کردن یوان است، دنبال میکند.

این در حالی است که محدودیت حضور سرمایه گذاران خارجی در معاملات برداشته شده و غولهای تولید مس چین شامل Tongling وJiangxi  از آن حمایت میکنند. تجار کامودیتی چین شامل COFCO و CMS و بروکرهایی از قبیل Jinrui  نیز در بازی وارد شده اند تا در کنار خارجیهایی مثل Trafigura بازار را گرم کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها