بورس کالا

مدیرعامل هلدینگ بانک سامان در خصوص مزیت ها و فرصت های بورس کالا برای اقتصاد گفت: بورس کالا در همه دنیا بهترین مکان برای اجرای عدالت در معاملات و کشف واقعی قیمت کالاهاست.

به گزارش «کالاخبر»، بهزاد گلکار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به اینکه در همه دنیا بورس های کالایی به دلیل کشف قیمت واقعی و ارائه خدمات متنوع از طریق ابزارهای مالی نوین، جایگاه ویژه ای در اقتصاد دارند،گفت: در بازارهای نظامند کالایی، قیمت ها براساس مکانیزم عرضه و تقاضا تعیین می شوند به همین دلیل این بازارها در همه کشورها از بورس فلزات لندن و شیکاگو گرفته تا بورس گل هلند و بازارهای متشکل آسیایی، از جایگاه ویژه ای برخوردارند.

وی با تاکید بر اینکه در بورس های کالایی دنیا به هیچ وجه فرآیندهای کنترلی از سوی نهادهای نظارتی برای تعیین قیمت وجود ندارد، تصریح کرد: روند مطلوب توسعه ای بورس کالا در طول سال های اخیر در شرایطی بوده که بازارها و ابزارهای جدیدی به فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران معرفی شده اما شاید تنها مانع سر راه پیشرفت این بورس، برخی دخالت های قیمتی از سوی نهادی بالادستی است.

این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: البته بورس کالا در حال گذر از مراحل رشد و رسیدن به بلوغ کامل است؛ از این رو امید می رود رفته رفته با توجه بیشتر به این بازار و احترام و اعتماد به مکانیسم های بازار، این بورس به هدف اصلی خود یعنی مرجعیت قیمتی محصولات در بازارهای منطقه ای و بین المللی تبدیل شود.

وی شفافیت اقتصادی را مهمترین دستاورد بورس کالا دانست و گفت: وقتی سیستم عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت کالاهاست، اقتصاد در مسیر درست و شفافیت قرار می گیرد و بورس کالا اصلی ترین ابزار برای تحقق این مهم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها