شیخان

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با بیان اینکه در حال حاضر به ۲۸ کشور صادرات سیمان و کلینکر صورت می‌گیرد، گفت: عمده صادرات به کشورهای بنگلادش، عراق، افغانستان، کشورهای حاشیه خلیج فارس، آسیای میانه و آفریقا است.

به گزارش «کالاخبر»به نقل از میزان ،عبدالرضا شیخان گفت: وضعیت مردادماه به تیرماه درباره صادرات کلینکر مثبت بوده و در مورد تحویل مصارف داخلی ۱.۶ منفی بوده است.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان افزود: در حال حاضر ۸۶ میلیون تن ظرفیت سازی شده است اما به دلیل شرایط اقتصادی حدود ۷۰ درصد از این میزان را می‌توانیم جذب بازار داخل و صادراتی کنیم که با نرم جهانی تقریبا برابر است.

وی گفت: دلیل اینکه ظرفیت سازی با میزان مصارف متفاوت است به دلیل این است که همه کارخانه‌ها با ۱۰۰ درصد توان نمی‌توانند کار کنند همچنین بازار نیز در این میان نقش مهمی دارد.

شیخان خاطرنشان کرد: صادرات سیمان به دلیل هزینه حمل بالایی که دارد مقرون به صرفه نیست بنابراین کشورها بر اساس نیازهای داخلی ظرفیت سازی می‌کنند بنابراین بیشترین صادرات به کشورهای اطراف صورت می‌گیرد.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان تصریح کرد: به دلیل اینکه مصرف بازار داخل کمتر شده در حال حاضر به کشورهای دورتر نیز صادرات صورت می‌گیرد، به عنوان نمونه بنگلادش و کشورهای آفریقایی از جمله کشورهایی هستندکه صادرات به آن‌ها صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به ۲۸ کشور صادرات سیمان و کلینکر صورت می‌گیرد، اظهار کرد: عمده صادرات به کشورهای بنگلادش، عراق، افغانستان، کشورهای حاشیه خلیج فارس، آسیای میانه و آفریقا است.

شیخان درباره میزان مصرف داخل نیز گفت: بازار داخلی در بهترین شرایط در سال گذشته ۴۸ تا ۵۰ میلیون تن مصرف داشته که نسبت به ظرفیت سازی که شده آمار خوبی نیست.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان ادامه داد: در چهارماهه تقاضا برای سیمان خوب بوده، اما در مردادماه به دلیل افزایش قیمت فولاد و کاهش ساخت و ساز تقاضا کاهش پیدا کرده است.

شیخان درباره افزایش قیمت سیمان نیز اظهار کرد: ۱۲ درصد افزایش قیمت در سیمان اعمال شده که البته ارشادی است و سقف قیمتی است که کارخانجات می‌توانند تولیدات خود را بفروشند اما، با توجه به عرضه و تقاضا در هر منطقه قیمت تعیین می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها